Коучинг у системі професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти в умовах воєнного часу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.108-113

Ключові слова:

коучинг, педагогічний коучинг, коуч, освіта, професійна підготовка, система професійної підготовки, професійне становлення, майбутні магістри початкової освіти, заклади вищої освіти

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми застосування коучингу у професійній підготовці майбутніх магістрів початкової освіти в умовах воєнного часу. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з осмислення понять «коучинг», «педагогічний коучинг»; розкрито сутність, мету та завдання.

Відзначено, що метою педагогічного коучингу є розкриття потенційних можливостей здобувачів вищої освіти для підвищення очікуваних результатів навчання, розвитку критичного і логічного мислення, формування мобільності, самостійності у прийнятті рішень, прагнення до саморозвитку, самонавчання, досягнення успіху у майбутній професійній діяльності.

З’ясовано, що упровадження коучингу у системі професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти слугуватиме підготовці конкурентоспроможного компетентного фахівця зі сформованими цінностями, переконаннями, пріоритетними цілями, здатного до самостійного прийняття життєвих та професійних рішень, продукування нових ідей. Цей метод також допомагає формувати у магістрантів адекватну самооцінку, академічну стресостійкість, що є підґрунтям навчально-пізнавальної діяльності в умовах воєнного часу.

Зроблено висновки, що коучинг належить до інноваційних технологій професійної освіти; є потужним інструментом особистісного і професійного зростання майбутніх магістрів початкової освіти; технологією організації науково-педагогічного пошуку, що сприяє реалізації студентоцентрованого підходу у закладах вищої освіти на засадах довіри, партнерства, взаємоповаги. Також варто забезпечити цілісне, а не фрагментарне застосування коучингу для реалізації завдань професійної освіти й підвищення її якості, встановлення партнерських суб’єкт-суб’єктних відносин між викладачами і студентами.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2023-04-03

Як цитувати

[1]
Цюняк , О. et al. 2023. Коучинг у системі професійної підготовки майбутніх магістрів початкової освіти в умовах воєнного часу. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 10, 1 (Квіт 2023), 108–113. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.108-113.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають