Сучасний досвід використання цифрових освітніх ресурсів: підготовка майбутніх учителів початкової школи

Автор(и)

  • Олександр Близнюк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0009-0000-3885-0420

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.11.3.91-98

Ключові слова:

цифрова компетентність, професійна підготовка, магістри початкової освіти, цифрові навчальні засоби

Анотація

У статті запропоновано теоретичне осмислення та ретельний аналіз успішного досвіду й кращих практик використання педагогами цифрових освітніх ресурсів. Результати дослідження інтеґровано у процес підготовки студентів, які здобувають ступінь магістра за спеціальністю “Початкова освіта”. За останні роки інтенсивне використання інформаційно-комунікаційних технологій довело свою ефективність у підготовці нової ґенерації інноваційних висококваліфікованих майбутніх учителів початкової школи. Хоча українська практика в цьому контексті є вагомою, досягнення найкращих дослідників світу все ж мають помітний вплив на розвиток освіти в багатьох країнах. Автор звертає увагу на актуальне питання підготовки майбутніх педагогів початкової школи до використання цифрових відкритих освітніх ресурсів у професійній діяльності з урахуванням цих здобутків. На основі аналізу практичного досвіду видатних українських і зарубіжних учених розглянуто запропоновані цифрові ресурси щодо сфери, призначення та ефективності їх застосування з дітьми молодшого шкільного віку. У статті висвітлено освітній потенціал цифрових інструментів для інтерактивного спілкування та оцінювання результатів навчання онлайн та офлайн; ментальні карти для представлення навчального матеріалу; ресурси для розвитку творчого мислення та навичок комунікації в класі, цифрові інструменти для автоматизованого оцінювання письмових робіт. Виокремлено найпоширеніші виклики та труднощі, з якими доводиться стикатися освітянам під час використання цифрових інструментів у класі, запропоновано деякі шляхи вирішення окресленої проблеми. Автор вказує на нагальну необхідність отримання молодими освітянами нових знань і навичок не лише для особистісного зростання та саморозвитку, а й для ширших можливостей бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2024-09-30

Як цитувати

[1]
Близнюк, О. 2024. Сучасний досвід використання цифрових освітніх ресурсів: підготовка майбутніх учителів початкової школи. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 11, 3 (Вер 2024), 91–98. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.11.3.91-98.

Номер

Розділ

Педагогіка