Сучасний досвід використання цифрових освітніх ресурсів: підготовка майбутніх учителів початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.11.3.91-98Ключові слова:
цифрова компетентність, професійна підготовка, магістри початкової освіти, цифрові навчальні засобиАнотація
У статті запропоновано теоретичне осмислення та ретельний аналіз успішного досвіду й кращих практик використання педагогами цифрових освітніх ресурсів. Результати дослідження інтеґровано у процес підготовки студентів, які здобувають ступінь магістра за спеціальністю “Початкова освіта”. За останні роки інтенсивне використання інформаційно-комунікаційних технологій довело свою ефективність у підготовці нової ґенерації інноваційних висококваліфікованих майбутніх учителів початкової школи. Хоча українська практика в цьому контексті є вагомою, досягнення найкращих дослідників світу все ж мають помітний вплив на розвиток освіти в багатьох країнах. Автор звертає увагу на актуальне питання підготовки майбутніх педагогів початкової школи до використання цифрових відкритих освітніх ресурсів у професійній діяльності з урахуванням цих здобутків. На основі аналізу практичного досвіду видатних українських і зарубіжних учених розглянуто запропоновані цифрові ресурси щодо сфери, призначення та ефективності їх застосування з дітьми молодшого шкільного віку. У статті висвітлено освітній потенціал цифрових інструментів для інтерактивного спілкування та оцінювання результатів навчання онлайн та офлайн; ментальні карти для представлення навчального матеріалу; ресурси для розвитку творчого мислення та навичок комунікації в класі, цифрові інструменти для автоматизованого оцінювання письмових робіт. Виокремлено найпоширеніші виклики та труднощі, з якими доводиться стикатися освітянам під час використання цифрових інструментів у класі, запропоновано деякі шляхи вирішення окресленої проблеми. Автор вказує на нагальну необхідність отримання молодими освітянами нових знань і навичок не лише для особистісного зростання та саморозвитку, а й для ширших можливостей бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.