ВІД МЕДІАГРАМОТНОСТІ ДО МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.59.2.4-7Ключові слова:
медіакомпетентність, медіаграмотність, навчання, методика формування медіаграмотності, методи, творчі завдання, учень, читачАнотація
У статті розглянуто формування медіаграмотності учнів на уроках української літератури у 5 класах як основу для медіакомпетентності. Акцентовано увагу на низці досліджень впровадження медіаосвіти загалом та у мовно-літературній галузі зокрема. Услід за науковцями (О. Глазовою, Н. Гоголь, Н. Грицак, Н. Лапушкіною, О. Пометун, О. Слижук, О. Шуневич) розкрито значення поняття «медіаграмотність на уроках української літератури». Обґрунтовано потребу діагностики для виявлення медіанавичок у школярів перед початком освітнього процесу. Описано результати анкетування у 5 класах Тернопільського ліцею № 21 для виявлення первинного набору умінь та навичок. Проаналізовано анкету, її структуру, типи запитань (організаційно-ціннісні, емоційні, діяльнісно-творчі), варіанти відповідей. Наголошено на потребі створення методики формування медіаграмотності учнів на уроках української літератури. Доведено, що результати дослідження є основою для створення методичної моделі розвитку медіаграмотності у закладах середньої освіти, а уроки української літератури мають великий потенціал у впровадженні медіаосвіти та формуванні медіакомпентної особистості.