ПРОФІЛАКТИКА ІНФОРМАЦІЙНОГО НАСИЛЬСТВА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.58.1.61-64Ключові слова:
інформація, інформаційне насильство, медіакомпетенції, освітнє середовище, заклад вищої освіти, студентська молодьАнотація
У статті розглядається інформаційне насильство як активний вплив на свідомість особистості, що здійснюється без її згоди та порушує інформаційну свободу. Окреслюються загальні механізми інформаційного насильства: інформаційний тиск, спотворення інформації, приховування інформації, незаконне отримання інформації. Зазначається, що на заклад вищої освіти покладається відповідальність за створення умов щодо розвитку медіакомпетенцій студентської молоді, дотримання нею етичних норм у соціальній мережі, що допоможе зберегти психологічне здоров’я, забезпечити фізичне та соціальне благополуччя. Зроблено висновок, що у студентів недостатньо розвинута правова та психологічна обізнаність про інформацію, яка є забороненою і може бути небезпечною для здоров’я.