ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФІЛАКТИЦІ ІНФОРМАЦІЙНОГО НАСИЛЬСТВА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.8-11Ключові слова:
інформаційне насильство, профілактика, педагогічний заклад вищої освіти, інформаційно- комунікаційні технології, освітнє середовище, професійна підготовка, майбутні вчителі.Анотація
У статті досліджується проблема профілактики інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічних закладів вищої освіти засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Актуальність дослідження детермінована зростанням впливу інформаційно-комунікаційних технологій на сучасне суспільство та посиленням проблем інформаційного насильства, особливо серед молоді, в тому числі в освітньому середовищі університетів. Мета статті – визначити ефективні підходи використання інформаційно-комункаційних технологій у профілактиці інформаціного насильства в освітньому середовищі педагогічних закладів вищої освіти. В дослідженні застосовано методи теоретичного аналізу наукової літератури, узагальнення педагогічного досвіду та аналізу даних. Основні напрямки застосування інформаційно-комунікаційних технологій у профілактиці інформаційного насильства охоплюють моніторинг, аналіз контенту, розслідування та навчання. Дослідження показують, що завдяки використанню інструментів інформаційно-комунікаціних технологій для проведення опитувань, соціальних мереж, чат-ботів, сервісів моніторингу, штучного інтелекту та онлайн-платформ можливо досягти значних результатів у протидії інформаційному насильству. Наукова новизна дослідження полягає у розробці комплексного підходу до використання інформаційно- комунікаційних технологій для профілактики інформаційного насильства в освітньому середовищі педагогічних закладів вищої освіти. Практична значущість дослідження полягає в тому, що отримані результати можуть бути використані для розробки програм з профілактики інформаційного насильства, підготовки фахівців, які зможуть ефективно протидіяти явищам інформаційного насильства, а також для створення інформаційних ресурсів для здобувачів вищої освіти, викладачів та іншого персоналу закладів вищої освіти.