УПРОВАДЖЕННЯ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ І ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ В ОСВІТНЬО-ПЕДАГОГІЧНУ ПРАКТИКУ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

  • Марія Багрій доктор педагогічних наук, викладач вищої категорії, Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.46-48

Анотація

Науковий аналіз проблеми розвитку педагогічних ідей і просвітницької діяльності українських письменників Західної України (кінець XVIII – 30-ті роки ХХ ст.) є не лише актуальним, а й продуктивним напрямом сучасних історико- педагогічних досліджень та творчих пошуків освітян-практиків. У сучасному освітньо-педагогічному просторі України здійснюється активний пошук і апробація ефективних засобів удосконалення навчання й виховання дітей та юнацтва задля випрацювання оптимальних моделей самореалізації особистості. Цілеспрямована діяльність у цій ділянці шкільництва сприяє також задоволенню творчих потреб і запитів учителів та вивченню, систематизації і популяризації передового педагогічного досвіду. З метою здобуття студентами – майбутніми вчителями – знань про тенденції розвитку педагогічних ідей і просвітницької діяльності українських письменників Західної України кінця XVIII – 30-х рр. ХХ ст. варто виокремити головні завдання - об’єктивний аналіз ретродосвіду тенденцій розвитку педагогічних ідей і просвітницької діяльності українських письменників Західної України досліджуваного періоду, висвітлення практики реалізації цього процесу в освітній системі, у позашкіллі, системі громадського просвітництва. Педагогічна реальність диктує зміну поглядів на зміст і особливості освіти та компетенції, якими повинен оволодіти майбутній учитель з урахуванням завдань школи в площині осмислення змістових характеристик навчання–виховання–розвитку школярів, а також систематизування педагогічних ідей та узагальнення досвіду просвітницької діяльності українських письменників Західної України кінця ХVIII ст. – першої третини ХХ століття задля виокремлення освітньо-виховного потенціалу їхньої творчої спадщини в контексті реформування української системи освіти.

Ключові слова: компетентність, педагогіка, тенденції, система освіти, Західна Україна, навчання, виховання, шкільництво.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Багрій, М. . (2022). УПРОВАДЖЕННЯ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ І ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ В ОСВІТНЬО-ПЕДАГОГІЧНУ ПРАКТИКУ СЬОГОДЕННЯ. Гірська школа Українських Карпат, (26), 46–48. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.46-48

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ