Співпраця тренера і батьків у підготовці дитини до футболу: аналіз кращого зарубіжного педагогічного досвіду

Автор(и)

  • Назар Оклієвич Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0009-0001-3864-4341
  • Ярослав Яців Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0003-2474-0401

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.147-154

Ключові слова:

дитячий футбол, співпраця тренера з батьками, фізичне виховання, освітнє розвивальне середовище, змагальна практика, зарубіжний досвід

Анотація

У статті висвітлено значення родинного середовища та супроводу дитини у її підготовці до занять фізкультурою і спортом. Обґрунтовано актуальність проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей, починаючи з дошкільного віку. Наголошено на необхідності популяризації цінностей здорового способу життя, зміцнення фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я шляхом залучення вихованців до навчально-тренувального процесу з футболу. На основі аналізу спортивно-педагогічного досвіду підготовки молодих гравців у різних країнах світу окреслено позивні та негативні аспекти у взаємодії родини і тренера у дитячому футболі. Авторами обрано для аналізу такі країни, як: Бразилія, Нідерланди, Іспанія, Італія та ін., які мають багаті футбольні традиції та цікавий досвід навчання і виховання у змагальній практиці. З’ясовано, що в цих країнах значна увага приділяється участі батьків у фізичній підготовці дитини, тренери виступають основними фігурами для посередництва та керівництва реалізацією спортивних сценаріїв і сприяння створення позитивного розвивального середовища у дитячому футболі. Визначено деякі особливості формування цього середовища як важливої педагогічної умови для ефективності тренувань. Виявлено такі важливі аспекти співпраці тренера з батьками дітей на заняттях з футболу в зарубіжних країнах, як: відверте спілкування заради поступу у здобутті спортивних навичок; запрошення батьків на тренування та матчі для підтримки дитини та створення позитивної атмосфери у грі; проведення різноманітних заходів, які сприяють налагодженню дружньої атмосфери між усіма батьками, командою дітей і тренером; розвиток технічних навичок у змагальній спортивній практиці за участі батьків; урахування ментальних характеристик країни, її культурних особливостей у фізичному вихованні (дисциплінованість, відповідальність, відкритість до взаємодії) та ін. Доведено, що представлені чинники педагогічної співпраці тренера з батьками дітей допомагають створити ефективне спортивне середовище для навчання й розвитку молодих футболістів.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

[1]
Оклієвич , Н. і Яців , Я. 2024. Співпраця тренера і батьків у підготовці дитини до футболу: аналіз кращого зарубіжного педагогічного досвіду. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 11, 1 (Бер 2024), 147–154. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.147-154.

Номер

Розділ

Педагогіка