Професійна підготовка майбутніх фахівців у галузі технологій і дизайну засобами цифрових технологій
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.20-24Ключові слова:
професійна підготовка, цифровізація, технології, дизайн, цифрові технології, фахівці в галузі технологій та дизайну, заклад вищої освітиАнотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців у галузі технологій та дизайну. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з осмислення понять “професійна підготовка”, “цифровізація”, “цифрові технології”. З’ясовано, що технологічна освіта молоді відіграє важливу роль у формуванні критичного та технічного мислення, спроможності до зміни навколишнього середовища засобами сучасних технологій і дизайну, набуття досвіду поетапного створення корисних і естетичних виробів; виробленні навичок застосовувати традиційні та сучасні технології; здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, формуванні культури праці, прагненні удосконалювати процес і результати проектно-технологічної діяльності, а також визначенні сфери майбутньої професійної діяльності, від якої залежить добробут та економічна могутність держави. Зроблено висновки, що цифрові технології є ефективним засобом професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі технологій і дизайну, що забезпечують досягнення атмосфери співробітництва, порозуміння й доброзичливості, сприяють формуванню умінь і навичок критичного і технічного мислення, розвитку творчого потенціалу й самореалізації, досягненню нових освітніх результатів, адекватних вимогам цифрового суспільства. Разом з тим, цифрові технології дозволяють зробити процес професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі технологій та дизайну мобільним, диференційованим та індивідуальним на основі впровадження інноваційних підходів, включаючи використання Google-сервісів, Е-посібників, мультимедійних презентацій, використання веб-квестів, “кейсів”, методу проєктів тощо. Цифрова трансформація української освіти посилює мотивацію у майбутніх фахівців у галузі технологій та дизайну до самоосвіти і саморозвитку, сприяє досягненню нових освітніх результатів, адекватних вимогам цифрового суспільства. Цифрові технології є результативними технологіями, які дають змогу підготувати особистість до активного життя в суспільстві й дозволяють редагувати, розширювати й удосконалювати соціальний досвід.