Професійний розвиток майбутніх учителів початкової школи: активізація наукової дослідницької діяльності

Автор(и)

  • Катерина Фомін Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0001-6005-7357

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.163-172

Ключові слова:

науково-дослідницька діяльність студентів, професійний розвиток, початкова школа, майбутні вчителі, педагогічна майстерність, інноваційні наукові проєкти

Анотація

У статті визначено теоретичну сутність поняття «науково-дослідницька діяльність студентів», її змістове наповнення та основні методичні засади реалізації в умовах закладу вищої освіти. Представлено інноваційні способи залучення студентів до виконання дослідницьких проєктів. Автором обґрунтовано специфічні особливості та форми формування у майбутніх учителів початкової школи професійної майстерності засобами науково-дослідницької діяльності (робота студентів у рамках національних чи міжнародних ґрантів; наукових гуртків, воркшопів, семінарів (вебінарів), провідних наукових шкіл; участь у наукових конференціях – у форматах онлайн чи офлайн, конкурсах наукових робіт, олімпіадах, виставках, форумах; участь у заходах студентської наукової мобільності, неформальній освіті). Вказано на необхідності залучення майбутніх фахівців до наукових досліджень у громаді міста чи регіону; а також стимулювання стипендіальними науковими фондами і програмами. Презентовано результати вивчення стану цієї проблеми у практиці професійної підготовки студентів педагогічного факультету, зокрема результати опитування для виявлення динаміки рівня зацікавленості майбутніми вчителями науково-дослідницькою роботою у період 4-х років навчання в університеті. Акцентовано на необхідності індивідуалізації науково-дослідницької роботи студентів, підвищення рівня їх мотивації, інтелектуальної культури, критичного мислення й креативності, а також активного залучення до участі в наукових заходах національного та міжнародного рівня, орієнтації на інтердисциплінарності в науковій проєктній роботі

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2023-09-30

Як цитувати

[1]
Фомін , К. 2023. Професійний розвиток майбутніх учителів початкової школи: активізація наукової дослідницької діяльності. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 10, 3 (Вер 2023), 163–172. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.163-172.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають