Моральні емоції – педагогічна перспектива

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.108-121

Ключові слова:

емоції, емоційна компетентність, моральні емоції, моральне виховання

Анотація

Мета статті – визначити місце емоцій у процесах формування суджень і прийняття моральних рішень, а також показати значущість емоційної компетентності для морального розвитку людини. У першій частині тексту ми розглядаємо концепцію моралі, приділяючи особливу увагу емотивізму Альфреда Д. Айєра, емотивізму Алана Гіббарда та тенденціям в етиці піклування Нел Ноддінгс як позиціям, що акцентують увагу на афективному факторі. У другій частині, використовуючи поняття соціального, пов'язаного з самосвідомістю і моральними емоціями, ми доводимо значення емоцій у процесах, що мають моральну цінність. Виходячи з цього, ми припускаємо, що люди, які розвинули високу емоційну компетентність, є також більш морально компетентними. Остання частина – це пошук педагогічних імплікацій та обґрунтування тези про змістовний і функціональний взаємозв'язок емоційного та морального розвитку в процесах виховання. Оскільки етика стосується того, як ми повинні жити, і оскільки ці сфери так сильно пов'язані з тим, як ми живемо, моральне виховання має бути спрямоване на розвиток моральних навичок (чеснот), завдяки яким моральні почуття будуть спрямовувати дітей і підлітків.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2023-09-30

Як цитувати

[1]
Пшибилска I.Б. і Нєузяк E. 2023. Моральні емоції – педагогічна перспектива. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 10, 3 (Вер 2023), 108–121. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.108-121.

Номер

Розділ

Педагогіка