Зв’язок із сім’ями засуджених, які відбувають покарання, позбавлених волі, в електронній системі нагляду (СДЕ)
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.83-97Ключові слова:
електронна система моніторингу, сім'я, позбавлення волі, ресоціалізація, пенітенціарна педагогікаАнотація
Стаття містить зміст та аналіз результатів дослідження стосовно засуджених до позбавлення волі в Польщі в системі електронного моніторингу у контексті підтримання зв'язків із соціальним середовищем, сім'єю в оцінці офіцерів Служби нагляду за виконанням покарань (пробації). Пенітенціарна система не обмежується ізоляцією, виконання певних видів покарань за межами в'язниць також сприяє її розвантаженню. У статті доведено, що система електронного нагляду є альтернативною формою виконання покарання у вигляді позбавлення волі і дозволяє державі здійснювати контроль за поведінкою засудженого за допомогою технічних засобів, усуваючи необхідність пенітенціарної ізоляції як кримінально-правової реакції. Ця форма реагування із значно меншим ступенем дискомфорту, позбавлена негативних наслідків, пов'язаних з ізоляцією, таких як: деморалізація, ослаблення сімейних і соціальних зв'язків, зміна оточення, втрата автономії, економічна деградація або стигматизація. З’ясовано, що офіцер пробації відіграє важливу роль у процесі відбування покарання засудженим, його соціальної реабілітації та соціальної адаптації. Адже він є фахівцем, відповідальним за нагляд і підтримку засудженого. Обґрунтовано, що працівник пробації виконує завдання, спрямовані на виконання судових рішень, допомагає засудженому повернутися до суспільства, запобігає вчиненню повторних злочинів. Ключовим аспектом відбування покарання, на думку авторів статті, є можливість засудженого підтримувати родинні зв'язки, його соціальна реабілітація, процес підготовки до повернення в суспільство, реадаптація до соціальних умов. Відбування покарання дозволяє підтримувати родинні зв'язки, що, в свою чергу, знижує ризик рецидиву. Підготовлений та представлений змістовий контент є частиною педагогіки ресоціалізації, пенітенціарної педагогіки та сімейної педагогіки.