Часопросторові відношення в концептах художнього мислення: огляд ключових понять

Автор(и)

  • Віталія Гавриленко-Русак Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0009-0000-1544-8957

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.2.111-117

Ключові слова:

образ, символ, час, простір, хронотоп

Анотація

У статті розглянуто ключові підходи до визначення понять “час” і “простір” у загальнонауковому контексті та в філології зокрема. Визначено особливості формування часопросторової системи координат художнього твору, окреслено чинники, що впливають на її відображення в кожному конкретному тексті.  Здійснено аналіз особливостей відображення часопростору у збірці поетичних творів Сергія Жадана “Життя Марії”. Визначено, що хронотоп у поетичних текстах збірки побудовано за своєрідною парадигмою “дім – не-дім – антидім”. Хронотоп “дому” реалізований через образи втраченого, але рідного простору. У свою чергу, хронотоп “не-дому” інтерпретовано через образи чужих квартир, міст, дорожніх валіз, а хронотоп “антидому” – через образи смерті, покинутого, мертвого міста, зруйнованої церкви, могили.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-07-28

Як цитувати

[1]
Гавриленко-Русак , В. 2022. Часопросторові відношення в концептах художнього мислення: огляд ключових понять. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 2 (Лип 2022), 111–117. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.2.111-117.

Номер

Розділ

Філологія