Використання засобів української народної педагогіки у формуванні морально-етичних понять у позаурочній виховній роботі

Автор(и)

  • Марія Копчук-Кашецька Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.212-217

Ключові слова:

студентське самоврядування, освітній процес, якість освіти, вища освіта, лідерство

Анотація

У статті визначено особливості формування морально-етичних понять школярів у позаурочній діяльності закладу загальної середньої освіти. Зокрема, виявлено позитивний вплив засобів української народної педагогіки на виховання моральних якостей учнів, окреслено народно-педагогічні методи стимулювання, серед яких: заохочення, спонукання та корекції їх поведінки дітей. Процес формування та розвитку моральних якостей у дітей відбувається у тісному взаємозв’язку навчання, розвитку та виховання, тобто не можна, наприклад, в освітньому процесі ставити за мету формування одних морально-етичних цінностей, а у позаурочній виховній роботі – інших. Результативність процесу морально-етичного виховання дітей значною мірою залежить від мети і тих виховних завдань, які ставить перед собою вчитель (вихователь), педагогічних засобів і форм організації освітнього процесу, принципів систематичності та педагогічної співпраці школи та сім’ї у вирішенні окресленої проблеми. У процесі формування морально-етичних понять в учнів у позаурочній виховній роботі, як і в навчально-пізнавальній діяльності, здійснюється у двох напрямах: пізнавальному та прикладному. Це означає, що учні, поруч із опануванням та поглибленням теоретичних знань, мають можливості для їх практичного застосування.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2021-04-01

Як цитувати

[1]
Копчук-Кашецька , М. 2021. Використання засобів української народної педагогіки у формуванні морально-етичних понять у позаурочній виховній роботі. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 8, 1 (Квіт 2021), 212–217. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.212-217.

Номер

Розділ

Педагогіка