Інклюзивна освіта в ілюзійному просторі: пропозиція дослідження шкільного середовища
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.132-140Ключові слова:
інклюзивна освіта, П’єр Бурдьє, ілюзія, соціальна сфераАнотація
У статті описано здійснене дослідження у практиці інклюзивної освіти в Польщі в контексті концепції суспільства П’єра Бурдьє, де сфера є однією з основних концепцій. Використовуючи цей термін, автор має намір описати соціальний простір школи, організацію соціального простору та стан соціального становища школи; а також відповісти на запитання: Якою є реальність інклюзивної освіти, проаналізованої через призму категорії illusio? Вадливим для автора було проаналізувати стан реалізації припущень, зроблених інклюзивною освітою в початкових школах, та з’ясувати думки вчителів, які працюють з учнями, охопленими цим видом освіти. У концепції суспільства П. Бурдьє сфера є джерелом соціальним, вона впливає на тих, хто знаходиться у зоні його впливу. Таке “ставлення” називається illusio [11, с. 188]. Illusio - це стан захоплення грою, про який учасник не знає. Повсякденне освітнє життя в контексті концепції П. Бурдьє потрапляє у сферу діяльності Міністерства національної освіти. Вчитель бере участь у грі, правила якої встановлює Міністерство національної освіти. У контексті пропонованого дослідження, крім вчителів, важливу роль відіграють також батьки дітей, охоплених інклюзивною освітою.