Задачі, що містять сталу величину в курсі математики початкової школи України
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.46-64Ключові слова:
математика, початкова школа, сюжетні математичні задачі, задачі на знаходження четвертого пропорційного, задачі на пропорційне ділення, задачі на знаходження невідомих за двома різницямиАнотація
Стаття присвячена дослідженню місця сюжетних математичних задач в курсі математики початкової школи України; визначенню результатів у навчанні розв’язування задач; з’ясування суті процесу розв’язування задач; проблеми формування в учнів початкової школи уміння розв’язувати задачі, що містять сталу величину – на знаходження четвертого пропорційного, на пропорційне ділення і на знаходження невідомих за двома різницями,; організації навчального дослідження учнів з метою визначення спільних і відмінних ознак математичних структур зазначених типів задачі та їх впливу на спосіб розв’язування. Базуючись на методичній системі навчання учнів початкової школи розв’язування задач С. Скворцової, спираючись на суть поняття «уміння розв’язувати задачі» та методичну систему формування умінь розв’язувати задачі певних типів, запропоновано систему навчальних завдань із узагальнення математичних структур та способів розв’язування задач, що містять сталу величину.