Інтеґрований підхід до навчання (на прикладі приватного навчального закладу І ступеня “Школи вільних та небайдужих”).
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.214-222Ключові слова:
інтеґрація, тематичне навчання, зміст освіти, початкова школа, освітній процесАнотація
Для сучасного етапу реформування української національної школи характерним є ускладнення змісту освіти, зростання обсягу інформації і зменшення часу, відведеного для її засвоєння. Сьогодні розвиток освіти як системи повинен реалізуватися через системні зн ання, що є необхідними для формування цілісного, системного мислення. Ці знання можуть бути отримані на основі інтеґрації гуманітарних і фундаментальних дисциплін, які повинні орієнтуватися на світовий рівень розвитку науки. Такий підхід сприяє формуванню цілісних уявлень про світ і людину в цілому. Ці ідеї викладені автором у статті. Акцентовано, що пошуки шляхів удосконалення системи освіти в школі сприяли відродженню інтеґрованого навчання, що поступово знаходить втілення у практиці початкової школи. У статті проаналізовано основні аспекти інтеґрованого підходу до навчання у початковій школі та розкрито педагогічну цінність тематичних днів. Обґрунтовано, що основним завданням освіти у ХХІ столітті є вдосконалення, розвиток та формування уваги, уяви, мислення та пам’яті. Проте загалом сьогоднішній рівень розвитку освіти в Україні не дає змоги сповна виконати функцію ключового ресурсу соціально-економічного розвитку держави і зростання добробуту громадян. Зазначено, що престижність науки та освіти в суспільстві нині залишається низькою. Тому на сьогодні в Україні різними законодавчими та нормативними актами передбачено упровадження кардинальних змін, спрямованих на “всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, формувaння її тaлантiв, розумових і фізичних здібнoстей, виховання висoких морaльних якостей, формування громадян, здатних до свідомого сyспiльного вибору, збaгaчення на цiй оснoві інтелектуального, творчого, культурного потенціалу нарoду, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями. Україна визнає освіту пріоритетною сферою соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства” [7, с. 65].