Професійна підготовка вчителя Нової української початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.95-101Ключові слова:
підготовка вчителя, стандартизація освіти, соціокультурна мобільність, Нова українська школа, вищий навчальний закладАнотація
У статті висвітлено актуальні проблеми професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи в умовах реформування системи освіти в України. Значну увагу приділено соціокультурному складнику у педагогічному процесі вищого навчального закладу, а також питанням стандартизації освіти. Автор акцентує на тому, що динамічні суспільні процеси, явище глобалізації, потреби формування громадянського суспільства, плекання національної самосвідомості та ідентичності зумовлюють зацікавлення громадськості до окреслених питань, передусім вчительства. Обґрунтовано теоретичні аспекти підготовки вчителя до створення соціокультурного освітнього середовища початкової школи, реалізації можливостей соціокультурної мобільності та ін. Доведено, що соціокультурна мобільність учителя, яка тісно пов’язана з процесом професіоналізації, передбачає його активну діяльність щодо адаптації й прийняття цінностей того чи іншого соціально-культурного середовища. Наголошено на потребі підготовки майбутніх фахівців початкової освіти до цілеспрямованого соціокультурного виховання дітей