Особливості формування розвивального освітнього середовища в умовах стандартизації початкової освіти України
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.65-72Ключові слова:
розвивальне освітнє середовище, початкова школа, розвиток особистості молодшого школяра, психолого-педагогічна експертиза, адаптація, соціалізаціяАнотація
У статті на основі вивчення наукової літератури висвітлено особливості формування освітнього середовища в сучасній початковій школі. Обґрунтовано основні складники (інформаційний, соціально-психологічний, культурно-освітній i матеріально-технічний) та компоненти інноваційного освітнього середовища початкової школи (просторовий, змістовий, комунікативний). У структурі розвивального освітнього середовища школи автором виокремлено такі функції: дидактично-виховна, інформаційно-розвивальна, координаційна, адаптивно-емоційна, соціокультурна, комунікаційна, інтеґраційна, які забезпечують цілісність і системність функціонування змодельованого середовища початкової школи. Визначено основні аспекти психолого-педагогічної експертизи розвивального освітнього середовища. Виокремлено етапи діяльності усіх суб’єктів навчально-виховної взаємодії (учнів, вчителів, батьків) у предметно-змістовому функціонуванні розвивального освітнього середовища початкової школи