Поняття культурно-освітнього простору університету в педагогічному дискурсі
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.55-64Ключові слова:
культурно-освітній простір, педагогічний дискурс, клімат, середовище, критерії визначенняАнотація
Ця стаття присвячена визначенню підходів до дефініції культурно-освітнього простору на основі змістових акцентів залежно від мети дослідження. Крім того, автори статті звертають увагу на такі аспекти герменевтики, як проблема співвідношення понять клімату, середовища та простору, які вживаються в педагогічному дискурсі у близьких значеннях. З’ясування змісту культурно-освітнього простору актуальне в міждисциплінарному контексті філософії, культурології та соціології, оскільки так чи інакше всі ці наукові дисципліни задіяні у формуванні змісту, що циркулюють у педагогічному дискурсі. У статті визначені критерії для визначення культурно-освітнього простору різними авторами та узагальнені формулювання, що випливають із цих критеріїв. Зокрема, виокремлені означення за критеріями: фізичного організаційного фактору, організаційно-управлінської категорії, фактору педагогічного впливу, системи координат/ландшафту цінностей, комунікативного простору, об’єкта філософсько-освітнього дискурсу, фактору становлення суб’єктності особистості, обставини метафоризації дійсності при її обумовленні