Теоретичні основи використання STEAM-технологій у підготовці вчителя Нової української школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.23-30Ключові слова:
STEAM-освіта, цифрова компетентність, інноваційні освітні технології, електронне навчання, сучасний вчительАнотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми STEАM-освіти, потребу підготовки фахівців, зокрема вчителів до використання сучасних цифрових технологій у навчанні студентів, орієнтації молодого покоління на професії STEM. Автором визначено сутність цифрової компетентності сучасного фахівця, що включає систему знань і вмінь щодо усвідомленого, відповідального та критичного використання цифрових технологій у процесі навчально-трудової діяльності, громадянській чи соціальній активності. З’ясовано, що цифрова компетентність учителя виявляється у його інформаційній грамотності, культурі використання даних, комунікації в інформаційному просторі, здатності створювати відповідний цифровий контент. Висвітлено теоретичні засади впровадження інноваційних технологій у педагогічний процес Нової української школи. Представлено форми та методи використання STEAM-технологій у сучасному навчальному закладі. Наголошено на потребі використання у роботі з студентами різноманітних інструментів навчання: презентації, лабораторні підручники, моделювання, дискусії, співпраця як супровід навчальної діяльності, дослідження та ін