Соціально-психологічні і педагогічні засоби проявів гіпердинамічного синдрому в структурі афективних розладів особистості
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.148-154Ключові слова:
афективні розлади фізична реабілітація, поведінкова корекція, психотерапевтичні методиАнотація
У статті висвітлено проблему корекції афективних розладів особистості (на прикладі зниження проявів гіпердинамічного синдрому), проаналізовано основні підходи до вирішення окресленої проблеми. Визначено причини виникнення та форми вияву синдрому дефіциту уваги з гіперактивністю. Охарактеризовано основні засоби зниження проявів гіпердинамічної поведінки, які включають два напрямки роботи психокорекційних і соціореабілітаційних компонентів. Перший напрям пов’язаний із проведенням індивідуальної чи групової психокорекційної роботи; другий – соціореабілітаційний, включає завдання, спрямовані на забезпечення соціально-психологічної підтримки особистості. Доведено, що проблема гіперактивної поведінки визначається індивідуальною варіативністю та природно-обумовленими особливостями розвитку особистості. Психологічні дослідження дозволяють стверджувати про важливість зовнішніх, соціальних факторів, насамперед адекватних форм організації діяльності і спілкування, вплив сімейних відносин на прояви гіперактивності. Обґрунтовано, що реалізація психолого-педагогічних засад подолання гіперактивності призводить до підвищення самооцінки, розвитку здатності планування і прогнозування власної поведінки і, як наслідок, – розкриття адаптаційних можливостей особистості