Дослідження гендерних особливостей формування життєвих сценаріїв у студентства
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.53-57Ключові слова:
життєвий план, життєвий сценарій особистості, життєвий шлях особистості, гендерні особливості, студентствоАнотація
У статті наведено аналіз впливу гендерної ідентичності на формування життєвих сценаріїв особистості студента. Показано, що соціально-економічні та політичні зміни є чинниками зміни сприйняття самих себе, а також загальної картини світу молоддю, та є каталізаторами процесу пошуку власного гармонійного життєвого сценарію або життєвого шляху. Встановлено, що індивідуальний життєвий шлях або сценарій має відповідати здібностям і можливостям молодої людини і одночасно бути засобом реалізації себе у житті. Констатовано, що в сучасних умовах процес особистісного та професійного самовизначення, здобуття освіти пов'язані з низкою труднощів, саме тому проблема формування життєвого сценарію особистості в юнацькому віці стає все більш актуальною. На основі наукових підходів розглядається проблема формування життєвих сценаріїв особистості та проблема гендерної ідентичності. Охарактеризовано вибірку досліджуваних, яка була обумовлена завданнями та метою дослідження. У статті подано опис методик, за допомогою яких було проведено діагностику впливу гендерної ідентичності на формування життєвих сценаріїв особистості в юнацькому віці. Представлено результати кореляційного аналізу