Методологічні та методичні принципи емпіричного дослідження духовного розвитку особистості
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.42-47Ключові слова:
особистість, духовність, духовний розвиток, принцип онтогенетичної детермінації, принцип соціокультурної детермінації, принцип самодетермінації, принцип системності, діагностичні параметри духовного розвиткуАнотація
У статті розкрито суть методологічних принципів дослідження духовного розвитку особистості. Представлено результати теоретичного аналізу психологічного змісту духовності з позицій системно-структурного підходу до вивчення особистості, вікові закономірності психічного розвитку особистості, сакральну природу людської особистості, механізми духовного розвитку особистості. Подано трактування духовності та духовного розвитку особистості. Обґрунтовано вихідні принципи організації емпіричного дослідження духовного розвитку особистості (онтогенетичного, соціокультурного, самодетермінації, системного). Визначено параметри оцінки духовного розвитку особистості: загальний показник розвитку духовного потенціалу, показники розвитку етичного, естетичного, пізнавального, екзистенційного компонентів духовності, показник релігійності особистості; а також методичне забезпечення психодіагностичного дослідження