Упровадження інклюзивної освіти в Україні: проблеми та перспективи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.99-105Ключові слова:
інтеграція, інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчально-розвивальне середовище, адаптація та соціалізаціяАнотація
У статті обгрунтовано сутність інклюзивної освіти, здійснено характеристику учнів з
особливостями психофізичного розвитку. Висвітлено стан та проблеми впровадження інклюзивної
освіти в Україні. Визначено базові етичні принципи педагогічної діяльності з учнями з особливими
освітніми потребами. Автори наголошують на таких проблемах: адаптації фізичного середовища для
нормального функціонування осіб з інвалідністю; подолання професійних стереотипів психологічного
прийняття викладачами навчальних закладів можливостей інклюзії; фінансуванні навчальних
закладів, де планується впровадження інклюзивного навчання; створенні спеціальних програм
навчання для шкіл з інклюзивним навчанням, а також підготовки кваліфікованих фахівців до роботи в
інклюзивному навчально-розвивальному середовищі