“Перехрестя” культури й освіти як методологічна основа формування змісту сучасної педагогіки
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.39-49Ключові слова:
культура, освіта, зміст, методологічні підходи, культурно-освітній простірАнотація
У статті розглядаються різні аспекти поєднання культури й освіти з метою пошуку
методологічних основ формування нового змісту педагогіки. Зокрема, проаналізовано такі аспекти,
що поєднують культуру й освіту: онтологічна єдність людини і суспільства, спільна еволюція
культури й духовності і, власне, діалектичний характер зв’язку феноменів культури й освіти.
Автори, ґрунтуючись на філософських та педагогічних джерелах, зосереджують увагу на тезі
про необхідність розробки фундаментальних підходів до формування змісту освіти в цілому.
Ключовою проблемою сучасного стану справ, при цьому, дослідники вважають суперечність, що
існує між оперативною доцільністю швидкого перетворення змістів та їх культурно обумовленим
тяжінням. Розв’язання цієї суперечності автори вбачають у спільних сутнісних та динамічних
характеристиках культури та освіти, що формують специфічну єдність – культурно-освітній простір.
Цей феномен, своєю чергою, має здатність до генерування культуровідповідних змістів як сучасної
освіти, так і педагогіки