Вища освіта Швеції: європейські стандарти і скандинавський стиль
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.126-132Ключові слова:
Болонська конвенція, глобалізація, європейській освітній простір, вища освіта Швеції, університети, коледжі, літні школи, країни “загального добробуту”, “освіта впродовж життя”Анотація
У статті розглянуто певні аспекти розвитку вищої освіти Швеції в контексті сучасних глобалізаційних, інтеграційних соціально-економічних процесів у країнах Євросоюзу. Проаналізовано позицію щодо особливостей сучасної вищої освіти, які пов’язані з її виходом за межі окремих держав та трансформацію в міжнародну інституцію. Доведено, що ця обставина детермінує значні досягнення в комплексному розвитку європейської вищої освіти, водночас, залишаючи ризики втрати її національних особливостей і падіння рівня вищої освіти в країнах, недостатньо орієнтованих на добробут населення. Обґрунтовано необхідність урахування сутності цих ризиків задля підвищення конкурентоспроможності українських закладів вищої освіти у їх взаємозв’язку та співпраці з університетами Європи. Доведено доцільність вивчення й упровадження у вітчизняну систему вищої освіти кращого зарубіжного досвіду, зокрема країн Скандинавії, а саме Швеції.