Інтегрована освіта в Польщі – юридичні аспекти та реалії
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.107-112Ключові слова:
інтегрована освіта, інклюзивна освіта, прихований розмір, формальне припущенняАнотація
Інтегрована школа, як і будь-який заклад освіти, створює специфічне поле, що являє собою поєднання досвіду людей, які знаходяться на її території, взаємодії між ними, відносин і поведінки, які впливають як на “очевидні”, так і на “приховані” вияви її функціонування. У цій статті автор виокремлює два аспекти: “інтегровані школи в Польщі – формальне припущення” та “інтегрована освіта в прихованому вимірі шкільної культури”. Два різні погляди на проблему інтегрованої школи призводять до різних наслідків у розумінні цих тверджень. Ефективне інтеґрування людей з особливими потребами в суспільство повинно ґрунтуватися на забезпеченні безперервної діяльності, що виявляється з моменту інвалідності, до самостійності; а також на організації системи широкої підтримки розвитку інклюзивної дитини. Дослідниця звертає увагу на невідповідності, які виникають між тим, як така інтеґрація відображена в офіційних документах, і як зробити постулати більш реалістичними. Визначаючи концепцію інтеграції, в статті вказані як її індивідуальні, так і соціально-педагогічні аспекти.