Визначення і концептуалізація геокультурної наукової грамотності
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.43-49Ключові слова:
грамотність, наукова грамотність, геокультурна наукова грамотність, безперервна освіта, фундаментальні навички, освітній сектор, майбутні вчителі початкової школиАнотація
У статті пропонується різносторонній аналіз поняття геокультурної наукової грамотності; починаючи від його традиційного розуміння (здатність читати, писати і використовувати арифметику) аж до сучасного багатокомпонентного виміру, який впливає на формування життєво важливих компетентностей особистості. Крім того, автор підкреслює актуальність вивчення геокультурної наукової грамотності як навчальної дисципліни у закладах вищої освіти, а також розуміння важливості її структурних складових під час підготовки вчителів Нової української школи. Підкреслюється, що сучасна педагогічна освіта України є невід'ємною складовою європейського освітнього простору і спрямована на формування фахівця з ґрунтовними науковими знаннями, умінням передавати їх у межах дисциплін освітнього процесу, здатного до активної та ефективної життєдіяльності в багатонаціональному та мультикультурному середовищі. Таким чином, формування геокультурної наукової грамотності забезпечують міцну основу для міжнародного співробітництва в освітньому секторі, розуміння унікальності взаємовідносин між культурами, представниками різних громад, природним середовищем, політикою, історією та іншими вимірами. Ці знання слугують основою для вивчення багатьох університетських дисциплін.