РУХЛИВІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ГРИ ГАНДБОЛУ ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/fcult.39.3-7Ключові слова:
рухливі ігри, гандбол, молодші школяріАнотація
Ефективність навчання у будь-якому віці значною мірою залежить від зацікавленості з боку учнів, забезпечення відповідних віку методів і засобів навчання. Оскільки у молодшому шкільному віці природною потребою є висока рухова активність і пізнавальна діяльність, то необхідно шукати адекватні шляхи реалізації цієї потреби. Провідним видом навчання молодшого школяра, є гра, отже, саме її слід застосовувати для ефективного навчання. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати методику навчання елементів гри гандболу для молодших школярів на основі використання рухливих ігор. Для досягнення мети дослідження використовувалися низька взаємодоповнюючих методів дослі-дження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури та нормативних документів, контент аналіз, синтез та узагальнення. Результати. Під час дослідження нами означено пріоритетне місце для проведення занять з рухливих ігор молодшими школярами. Встановлено, що на уроках з гандболу най-більше відрізняються дві моделі рухливих ігор – це рухливі ігри та естафети. У статті визначено що навчання грі необхідно розділити на кілька етапів, із використанням різних вправ. Описані суть, основні положення розробленої методики для початкового вивчення елементів гандболу дітей молодшого шкільного віку, представлені ігри, що проводяться за розробленою методикою. Досліджуючи методику навчання елементів гри гандболу для молодших школярів на основі використання рухливих ігор, ми дійшли висновку: 1. Під час вивчення технічних елементів гри гандбол, варто використовувати рухливі ігри з елементами гандболу для ефективного засвоєння рухових вмінь та навичок молодших школярів. 2. Результати дослідження вказують на доречність реалізації навчання грі гандбол з розподілом у кілька етапів, використовуючи різноманіття вправ. 3. Методично обґрунтованим є наслідування певної послі-довності при початковому вивченні елементів гандболу дітей молодшого шкільного віку із викорис-танням рухливих ігор.
Посилання
2. Гунько Т.Ю. Використання засобів гандболу для підвищення фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку. (2020).
3. Маляревич М.М. IT-технології як засіб визначення рівня показників спеціальної фізичної підготовленості гандболістів-старшокласників. (2020).
4. Мельник В. Ефективність програми удосконалення атакувальних тактичних дій гандболістів на етапі підготовки до в вищих досягнень. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2015. №1 (19). 38-45 с.
5. Сороколіт, Н., та ін. Особливості застосування варіативної складової модульної навчальної програ-ми з фізичної культури у міській і сільській місцевості. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура 31 (2019): 153-159.
6. Фролова, Л. С. Методика навчання гандболу у загальноосвітній школі: метод. рек. (2015).
7. Шалар О.Г. Властивості темпераменту і волі гандболісток різного ігрового амплуа / Олег Шалар, Ігор Жосан, Дарина Шум, Євген Стрикаленко. Спортивний вісник Придніпров’я / науково-практичний журнал дніпропетровського державного інституту фізичної культури і спорту. Дніпропетровськ: ТОВ “Інновація”, 2014. С. 40-43
8. Hakman, Anna, et al. Analysis of the acquisition of expertise and mastery of physical skills for performing techniques by young footballers. Journal of Physical Education and Sport 18 (2018): 1237-1242.
9. Hakman, Anna, et al. Training methodology and didactic bases of technical movements of 9-11-year-old volleyball players. Journal of Physical Education and Sport 17.4 (2017): 2638-2642.
10. Hakman A., Nakonechnyi I., Balatska L., Filak Y., Kljus O., Vaskan I. Peculiarities of physical and mental capacity of 6-9-year-old children under elementary school conditions. Journal of Physical Education and Sport, 2018 Supplement issue 2, 1192 – 1198.