УПРАВЛІННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЮ РОБОТИ МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ В УМОВАХ ЗМІН

Автор(и)

  • Р.Ю. Грицко Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, Міністерствo освіти і науки України, кафедра інфекційних хвороб, вул. Пекарська, 54, м. Львів, 79010, Україна тел.: +380972405965 https://orcid.org/0000-0001-7086-8399
  • Л.Г. Квасній Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, Міністерствo освіти і науки України, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, Україна, тел.:+380967423721 https://orcid.org/0000-0001-5248-544X
  • О.М. Грицко КНП “1-а міська поліклініка”, вул. Руська, 20, м. Львів, 79010, Україна тел.: +380671174711 https://orcid.org/0000-0001-6920-0770

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.19.160-168

Ключові слова:

методи управління, медичні послуги, процеси змін у клінічних лікарнях, цифровізація, якісне обслуговування пацієнтів

Анотація

У статті доведено необхідність пошуку шляхів забезпечення результативності роботи медичних закладів що зумовлено зростанням запитів і уподобань пацієнтів стосовно вибору медичного закладу та надання послуги; обґрунтовано вплив цифровізації на якість медичних послуг і роботу медичних закладів. Акцентовано увагу на тому, що медичний заклад може стати успішним при дієвій сучасній  системі  ефективного управління. Охарактеризовано основні групи чинників, які суттєво впливають на процес управління якістю медичного закладу. Виокремлено основні переваги від впровадження технологічного підходу  в практику управління медичним закладом. Наведено основні помилки в роботі керівного персоналу медичного закладу. Доведено, що ефективне функціонування медичних закладів залежить не лише від перебігу внутрішніх управлінських процесів, а й від гнучкої адаптації їх діяльності до мінливого середовища. З’ясовано сутність методів управління в нинішніх умовах змін. Запропоновано основні напрями вдосконалення діяльності медичних закладів. Визначено основні помилки керівника які можуть знижувати результативність управлінської діяльності та ефективність реструктуризації медичних закладів. Обґрунтовано доцільність створення ефективної команди працівників медичного закладу. Доведено, що турбота про якісне обслуговування пацієнтів позитивно впливає на прибутковість закладу що в свою чергу вимагає впровадження сучасних та ефективних методів управління якістю медичних послуг. Доведено, що якість надання медичних послуг є однією з фундаментальних проблем у функціонуванні закладу охорони здоров'я, що пов’язано з результативністю його роботи. У цьому зв’язку виокремлено основні чинники забезпечення якісного управління та наведено основні  характеристики системи управління якістю в медзакладі. Акцентовано увагу на тому, що забезпечення якості ґрунтується на комплексному підході до якості на кожному етапі надання послуг. В статті зроблено висновок, що створення ефективно працюючого медичного закладу є важливим завданням сьогодення і вимагає переосмислення управлінських методів та принципів  роботи керівника.

Біографії авторів

Р.Ю. Грицко, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, Міністерствo освіти і науки України, кафедра інфекційних хвороб, вул. Пекарська, 54, м. Львів, 79010, Україна тел.: +380972405965

кандидат медичних наук, доцент, доктор наук з державного управління

Л.Г. Квасній, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка, Міністерствo освіти і науки України, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, Україна, тел.:+380967423721

кандидат економічних наук, доцент, професор кафедри математики та економіки

О.М. Грицко, КНП “1-а міська поліклініка”, вул. Руська, 20, м. Львів, 79010, Україна тел.: +380671174711

магістр з управління проектами

Посилання

1. "How is the control of the quality of medical care in Ukraine?". Kiev, www.vz.kiev.ua. Accessed 20 Oct. 2022.
2. Borsch, V. I. “The current paradigm of the personnel management system of the healthcare facility”, Economy and management of national economy, vol. 1(69), 2019, pp. 73-79.
3. Smijanov,V.A., Stepanenko, A.V., Petrenko, V.Yu., and S.V. Tarasenko. "Organizational and methodological approach to quality management in healthcare institutions". Herald of social hygiene and health care organization of Ukraine, no. 3, 2013.
4. Tulinova, N. "Quality management in medicine: principles and tools".Trush, www.trush.com.ua. Accessed 12 Nov. 2022.
5. Matchuha, N.Z. Methodological aspects of the formation and functioning of the system of quality medical services in Ukraine. Ternopil, 2012.
6. Murkowski, M., Nowacki, W., and A.Koronkiewicz. Zastosowanie standardów w programie akredytacji spitali. Warszawa, Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia, Zakład Szpitalnictwa, 1996.
7. Nadyuk, Z. "Modern problems of state management of the quality of providing medical care to the population of Ukraine". State and regions, no. 2, 2004, pp. 74-78.
8. “Digest of changes in health care.”The official site of of the Ministry of Health of Ukraine, moz.gov.ua/uploads/2/14312-moz_digest_17_2019_1.pdf. Accessed 19 Nov.2022.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06

Як цитувати

Грицко, Р., Квасній, Л., & Грицко, О. (2023). УПРАВЛІННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЮ РОБОТИ МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ В УМОВАХ ЗМІН. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 2(19), 160–168. https://doi.org/10.15330/apred.2.19.160-168