АКТИВІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ АТ «КОНЦЕРН «ГАЛНАФТОГАЗ» У НАПРЯМІ ПІДВИЩЕННЯ ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Автор(и)

  • Н. С. Косар Національний університет «Львівська політехніка» Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000,Україна, ¹ тел.: 0982471344 https://orcid.org/0000-0003-0180-2630
  • Я. І. Яричевська Національний університет «Львівська політехніка» кафедра маркетингу і логістики, вул.Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000, Україна, тел.:0678865300 https://orcid.org/0000-0001-9948-8621

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.19.115-125

Ключові слова:

конкурентоспроможність підприємства, соціальна відповідальність бізнесу, маркетингові комунікації підприємства, роздрібна торгівля світлими нафтопродуктами, мережа АЗК

Анотація

Сучасний ринок світлих нафтопродуктів в Україні відзначається тенденцією до посилення конкурентної боротьби між мережами АЗК. Для того, щоб підвищити конкурентоспроможність продавців на ньому  в умовах нецінової конкуренції їм важливо вдало визначити, розробити та ефективно реалізувати різні інструменти маркетингових комунікацій. Метою статті є розроблення пропозицій щодо вдосконалення системи управління маркетинговими комунікаціями оператора на ринку світлих нафтопродуктів України на підставі їх аналізу, розроблення моделі управління ними.

На підставі проведеного аналізу конкурентоспромності встановлено, що для того щоб забезпечити постійну зацікавленість споживачів у купівлі продукції у мережі ОККО, компанії АТ “Концерн “Галнафтогаз” необхідно посилювати свої позиції у таких сферах як репутація (іміджевий потенціал), рівень обслуговування, маркетингові зусилля, зокрема інформування клієнтів в мережі Інтернет.

За результатами проведеного аналізу веб-сайтів АТ “Концерн “Галнафтогаз” та його двох конкурентів - ППГ «КОНТИНІУМ» та ПАТ «УКРНАФТА», можна зробити висновок, що АТ “Концерн “Галнафтогаз” повинен більше зосередити зусилля на висвітленні та приверненні уваги до власної соціальної відповідальності через веб-сайт.

Для вдосконалення комунікаційної діяльності компанії «АТ “Концерн “Галнафтогаз» у мережі Інтернет потрібно вдосконалити веб-сторінку, SEO та SMM стратегії, рекламну та комунікаційні стратегії. Крім того, досліджуваній компанії потрібно покращити юзабіліті сайту, збільшити швидкість його завантаження, ввести калькулятор та забезпечити можливість клієнтам здійснювати персоналізовані замовлення. АТ “Концерн “Галнафтогаз» варто розглянути і можливість створення блогу та відео контенту і налаштування RSS. Вдосконалення семантичного ядра сайту та позиції веб-сторінки під час пошуку у Google (виведення на першу сторінку) допоможе збільшити кількість органічного трафіку та кількість конверсій. АТ “Концерн “Галнафтогаз»  також слід працювати над створенням та постійним оновленням контент-плану, збільшенням кількості підписників у соцмережах, проведенням е-mail кампанії із інформаційними звітами, створенням пошукових оголошень та впровадженням таргетованої реклами та ремаркетингу.

Визначено, що АТ «Концерн «Галнафтогаз» доцільно розглянути напрями вдосконалення системи управління маркетинговими комунікаціями базуючись на трьох блоках: маркетинговому (конкурентні переваги бренду, УТП, заходи розвитку лояльності клієнтів, диференціація від конкурентів), кретивному (брендбук, дизайн, раціональний та емоційні елементи бренду, комунікаційні меседжі та методи їх передачі) та комунікаційному (канали просування та засоби комунікації в Інтернеті).

 

Біографії авторів

Н. С. Косар , Національний університет «Львівська політехніка» Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000,Україна, ¹ тел.: 0982471344

кандидат економічних наук, доцент

Я. І. Яричевська , Національний університет «Львівська політехніка» кафедра маркетингу і логістики, вул.Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000, Україна, тел.:0678865300

здобувач вищої освіти освітнього ступеня “магістр»

Посилання

1. “The Ukrainian oil products market analysis by consulting company OILPOINT.” Official site of company OILPOINT, oilpoint.som.ua/kto-skolko-prodaet-benzyna-v-ukraine/ Accessed 3 Mar.2023.
2. Official site of Antimonopoly Committee of Ukraine, amcu.gov.ua/ Accessed 12 Mar.2023.
3. Vasylchenko, L.S. “The essence and modern trends in the development of marketing communications of the enterprise.”Black Sea Economic Studies, no.48 (2), 2019, pp. 27-30.
4. “The OKKO’s report to shareholders and investors.” Okko, www.okko.ua/en/shareholders_investors Accessed 5 Mar.2023.
5. “Report of the Oil and Gas Association of Ukraine.” oilers.org.ua/uk/members-uk/ Accessed 15 Mar.2023.
6. Ilchenko, T.V. “Current aspects of the formation of an effective marketing communication policy of the enterprise.” Scientific bulletin of the Uzhhorod National University Series: International economic relations and world economy, no. 18 (2), 2018, pp. 29-33.
7. Kosar, N. S., and Ya. I. Yarychevska. “Threats and development prospects of operators in the market of light petroleum products of Ukraine.”Management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and problems of development, no. 3 (2),2021, pp. 193-203.
8. Kosar, N. S., and Ya. I. Yarychevska. “Measures of socially responsible business in the implementation of the concept of value marketing.” Management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and problems of development, no. 3 (1), 2021, pp. 24-38.
9. Krykavskyi, Ye.V., Lysenko-Helembiuk, K. M., and Ya. I.Yarychevska. “Reputation management of JSC "Concern Galnaftogaz" on the market of light oil products of Ukraine.” Academic visions. Series "Social and Behavioral Sciences", no.12, 2022, academy-vision.org/index.php/av/article/view/67 Accessed 17 Mar.2023.
10. Krykavskyi, Ye.V., Moroz, L.A., and K.S.Kalynets. Marketing policy of communications. Lviv, Publishing House of Lviv Polytechnic, 2022.
11. Malynka, O. Ia. “Analysis of the capital formation process of brands of the retail market of oil products of Ukraine (on the example of the OKKO brand.” Economics and management in the oil and gas industry, no. 2, 2011, pp. 62-71
12. JSC Concern Galnaftogaz. Smida database, smida.gov.ua/db/participant/31729918 Accessed 27 Mar.2023.
13. Оfficial site of company JSC “Concern “Galnaftogaz”, www.okko.ua/uk/company Accessed 24 Mar.2023.
14. Skryhun, N.P., Rozumei, S.B., and N.O.Molin. “Online and offline tools in the system of integrated marketing communications. Marketing and digital technologies, no. 2 (6), 2022, pp. 49-61.
15. Shulha, L.V., Tereshchenko, I.O., Borovyk, T. V., and O.S.Chukhlib. “Marketing communications in the enterprise management system.” Efficient economy, no. 11, 2021. Accessed 22 Mar.2023.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06

Як цитувати

Косар , Н. С. ., & Яричевська , Я. І. (2023). АКТИВІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ АТ «КОНЦЕРН «ГАЛНАФТОГАЗ» У НАПРЯМІ ПІДВИЩЕННЯ ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ . Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(19), 115–125. https://doi.org/10.15330/apred.1.19.115-125