ФУНКЦІОНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ РОЗДРІБНО-ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • М.О. Моцак Державний торговельно-економічний університет, Міністерствo освіти і науки України, кафедра світової економіки, вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна, тел: +380985578179 https://orcid.org/0009-0000-5792-849X
  • М.В. Корж Державний торговельно-економічний університет, кафедра світової економіки, вулиця Кіото, 19, Київ, 02156, Україна, тел.: +380960314907 https://orcid.org/0000-0001-8129-8256

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.19.78-86

Ключові слова:

торговельна діяльність, міжнародна торговельна мережа, система ритейлу, ланцюг постачання, франчайзинг

Анотація

В статті досліджено особливості та загальні переваги функціонування міжнародних роздрібно-торговельних мереж. Визначено поняття роздрібної торговельної мережі, як загальної сукупності стаціонарних, нестаціонарних, мобільних, віртуальних суб'єктів роздрібного продажу товарів і послуг, об'єднаних за територіальною ознакою. Встановлено, що міжнародні торговельні мережі, особливо в роздрібній торгівлі, є структурами з більш-менш налагодженими стандартизованими бізнес-процесами, менеджментом і особливим корпоративним кліматом, тому мережі магазинів також пропонують вищу якість обслуговування клієнтів. За особливостями взаємодії та формою розподілу власності запропоновано розрізняти: корпоративні торговельні мережі; торговельні мережі, засновані на розподілі привілеїв; торговельні мережі, засновані на об'єднанні незалежних власників. Обґрунтовано загальні переваги функціонування міжнародних торговельних мереж. Визначено сутнісні характеристики корпоративних торговельних мереж. Обґрунтовано, що на розвиток міжнародної роздрібної мережі, її потреби, її структурну та територіальну організацію впливають різноманітні фактори, найважливіші з яких наступні: соціально-економічні й демографічні; географічні; містобудівні; транспортні; організаційно-технологічні; управлінські; фінансові. Основними факторами цінності для мережевих компаній роздрібної торгівлі споживчих товарів визначено мінімізацію витрат, максимальну ефективність поставок, максимальну гнучкість поставок і швидкість реагування, а також спрощення ланцюжка поставок. Запропоновано всі сучасні торговельні компанії поділяти на: міжнародні (установи цієї мережі розташовані в кількох країнах); національні (заклади такої мережі мають бути розташовані більш ніж у п’яти областях України); регіональні (заклади такої мережі знаходяться в трьох-чотирьох областях України); локальні (філії таких мереж знаходяться в одній-двох областях України). Проаналізовано місце міжнародних торговельних мереж в структурі найбільших продовольчих рітейл-операторів України за сумарною торговою площею.

 

Біографії авторів

М.О. Моцак , Державний торговельно-економічний університет, Міністерствo освіти і науки України, кафедра світової економіки, вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна, тел: +380985578179

магістр кафедри світової економіки

М.В. Корж , Державний торговельно-економічний університет, кафедра світової економіки, вулиця Кіото, 19, Київ, 02156, Україна, тел.: +380960314907

доктор економічних наук, професор кафедри світової економіки

 

 

Посилання

1. Vlasova, N.O. Retail trade networks: regional development factors. Kharkiv State University of Food and Trade. Kh.: AdvATM, 2012.
2. Holovachuk, T.I., and L.V.Hut. “Development of corporate-type trade networks in Ukraine”, Scientific Bulletin of Chernivtsi Trade and Economics, no. 2(34), 2019,. рр. 245-252.
3. Holoshubova, N. “Development of trade networks in Ukraine”, Goods and markets, no. 1б 2019 ,рр. 15-24.
4. Information site of the Association of Retailers of Ukraine, rau.ua/aboutus/. Accecced 14 Apr. 2023.
5. Klapchuk, V.A. “International trade networks in the world and their development in Ukraine”, Actual problems of country studies, no. 4, 2020, рр. 34-39.
6. Official website of the company "BILLA Ukraine", www.billa.bg. Accecced 14 Apr. 2023.
7. Official website of the company "Fozzy Group", www.fozzy.ua/. Accecced 14 Apr. 2023.
8. Official website of the company "Metro Cash&Carry Ukraine", www.metro.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
9. Official website of the company "SPAR Ukraine", spar.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
10. Official website of the company "ATB-Market", www.atbmarket.com. Accecced 14 Apr. 2023.
11. Official website of the company "Auchan Ukraine Hypermarket", auchan.ua/. Accecced 14 Apr. 2023.
12. Official website of the company "ECO Market company", /www.eko.com.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
13. Official website of the company "NOVUS Ukraine", novus.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
14. Official website of the company "Retail Group", retailgroup.com.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
15. Official website of the company "Tavria V", tavriav.org. Accecced 14 Apr. 2023.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06

Як цитувати

Моцак , М., & Корж , М. (2023). ФУНКЦІОНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ РОЗДРІБНО-ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ В УКРАЇНІ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(19), 78–86. https://doi.org/10.15330/apred.1.19.78-86

Номер

Розділ

Міжнародні економічні відносини