ФУНКЦІОНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ РОЗДРІБНО-ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.19.78-86Ключові слова:
торговельна діяльність, міжнародна торговельна мережа, система ритейлу, ланцюг постачання, франчайзингАнотація
В статті досліджено особливості та загальні переваги функціонування міжнародних роздрібно-торговельних мереж. Визначено поняття роздрібної торговельної мережі, як загальної сукупності стаціонарних, нестаціонарних, мобільних, віртуальних суб'єктів роздрібного продажу товарів і послуг, об'єднаних за територіальною ознакою. Встановлено, що міжнародні торговельні мережі, особливо в роздрібній торгівлі, є структурами з більш-менш налагодженими стандартизованими бізнес-процесами, менеджментом і особливим корпоративним кліматом, тому мережі магазинів також пропонують вищу якість обслуговування клієнтів. За особливостями взаємодії та формою розподілу власності запропоновано розрізняти: корпоративні торговельні мережі; торговельні мережі, засновані на розподілі привілеїв; торговельні мережі, засновані на об'єднанні незалежних власників. Обґрунтовано загальні переваги функціонування міжнародних торговельних мереж. Визначено сутнісні характеристики корпоративних торговельних мереж. Обґрунтовано, що на розвиток міжнародної роздрібної мережі, її потреби, її структурну та територіальну організацію впливають різноманітні фактори, найважливіші з яких наступні: соціально-економічні й демографічні; географічні; містобудівні; транспортні; організаційно-технологічні; управлінські; фінансові. Основними факторами цінності для мережевих компаній роздрібної торгівлі споживчих товарів визначено мінімізацію витрат, максимальну ефективність поставок, максимальну гнучкість поставок і швидкість реагування, а також спрощення ланцюжка поставок. Запропоновано всі сучасні торговельні компанії поділяти на: міжнародні (установи цієї мережі розташовані в кількох країнах); національні (заклади такої мережі мають бути розташовані більш ніж у п’яти областях України); регіональні (заклади такої мережі знаходяться в трьох-чотирьох областях України); локальні (філії таких мереж знаходяться в одній-двох областях України). Проаналізовано місце міжнародних торговельних мереж в структурі найбільших продовольчих рітейл-операторів України за сумарною торговою площею.
Посилання
2. Holovachuk, T.I., and L.V.Hut. “Development of corporate-type trade networks in Ukraine”, Scientific Bulletin of Chernivtsi Trade and Economics, no. 2(34), 2019,. рр. 245-252.
3. Holoshubova, N. “Development of trade networks in Ukraine”, Goods and markets, no. 1б 2019 ,рр. 15-24.
4. Information site of the Association of Retailers of Ukraine, rau.ua/aboutus/. Accecced 14 Apr. 2023.
5. Klapchuk, V.A. “International trade networks in the world and their development in Ukraine”, Actual problems of country studies, no. 4, 2020, рр. 34-39.
6. Official website of the company "BILLA Ukraine", www.billa.bg. Accecced 14 Apr. 2023.
7. Official website of the company "Fozzy Group", www.fozzy.ua/. Accecced 14 Apr. 2023.
8. Official website of the company "Metro Cash&Carry Ukraine", www.metro.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
9. Official website of the company "SPAR Ukraine", spar.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
10. Official website of the company "ATB-Market", www.atbmarket.com. Accecced 14 Apr. 2023.
11. Official website of the company "Auchan Ukraine Hypermarket", auchan.ua/. Accecced 14 Apr. 2023.
12. Official website of the company "ECO Market company", /www.eko.com.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
13. Official website of the company "NOVUS Ukraine", novus.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
14. Official website of the company "Retail Group", retailgroup.com.ua. Accecced 14 Apr. 2023.
15. Official website of the company "Tavria V", tavriav.org. Accecced 14 Apr. 2023.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).