РЕПУТАЦІЙНИЙ МАРКЕТИНГ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.17.108-115Ключові слова:
репутація, репутаційний маркетинг, Інтернет, іміджАнотація
В статті обґрунтовано теоретичні аспекти репутаційного маркетингу в мережі Інтернет. Метою даної статті є дослідження теоретичних аспектів розвитку репутаційного маркетингу в мережі Інтернет. В процесі написання статті застосовано індуктивний, дедуктивний методи, які використано для формування основних етапів виявлення рівня репутації в мережі Інтернет. Методи економічного аналізу та порівняння використано при розробці стратегії роботи над репутацією підприємства в мережі Інтернет. Графічний метод застосовано для наочного відображення етапності побудови стратегії та формування базової платформи підвищення репутації в Інтернет мережі. Для теоретичних узагальнень і формування висновків застосовано абстрактно-логічний метод. Запропоновано етапи виявлення стану репутації в мережі онлайн: пошук компанії через мережу Google, пошук компанії через соціальні мережі, пошук відгуків про компанію. Встановлено, що відгуки в інтернеті грають одну з ключових ролей при ухваленні рішення про покупку. Обґрунтовано, що позитивні відгуки споживачів/клієнтів дозволяють одночасно вирішити два завдання: забезпечують позитивний імідж бренду; розвивають відносини з вже існуючими клієнтами, підвищуючи їхню лояльність і перетворюючи з простих споживачів на прихильників бренду. Запропоновано процес розробки стратегії підвищення репутації підприємства в Інтренет мережі, який включає такі основні етапи: аналіз репутації; формування цілей; розробка стратегії; моніторинг і аналітика. Обґрунтовано, що стан репутації в Інтернеті впливає на продуктивність і результативність організації, а також, фокусується на зміні того, яка цільова аудиторія бачить інтернет-сторінку. Для підвищення репутації в мережі авторами запропоновано використовувати базову платформу підвищення репутації в Інтернет мережі. Запропоновано основні напрями покращення репутації в Інтернет мережі: моніторинг інформаційного поля навколо бренду; CROWD-маркетинг; прес-релізи та публікації в ЗМІ; контент-маркетинг; контроль відгуків на сайті. Доведено, що покращення репутації в Інтернеті є важливим аспектом роботи будь-якого підприємства у Інтернет мережі та складовою ефективної маркетингової стратегії.
Посилання
2. “When does a brand need to work with reputation?” Iprospect, iprospect.com.ua/blog/v-kakih-sluchayah-brendu-nuzhen-reputatsionnyj-marketing/ Accessed 20 Oct. 2021
3. “Vash osobystyy brend u sotsmerezhakh: yakym Vy vyhlyadayete u Merezhi ta ochakh koleh – i shcho z tsym robyty?” Eba, eba.com.ua/article/vash-osobystyj-brend-u-sotsmerezhah-yakym-vy-vyglyadayete-u-merezhi-ta-ochah-koleg-shho-z-tsym-robyty/ Accessed 19 Oct. 2021
4. Derevyanko OG Reputation of the enterprise in the coordinates of the information economy of the XXI century Effective economy 2012. № 9.S. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1374 Accessed 21 Oct.2021
5. Dmytruk, E.V. “Causes and consequences of the impact of the company”s reputation on its economic security.” Visnyk of Khmelnytsky National University, vol. 2, no. 4, 2009, pp. 220-225.
6. Krivda, O.V. “Sources and determinants of reputational risk of a modern enterprise.” webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ylcss6miiVAJ:ev.fmm.kpi.ua/article/view/181853/181734+&cd=11&hl=en&ct=clnk&gl=en. Accessed 21 Oct.2021
7. Peredalo, Kh.S., and H.A.Kozar “Social networks as a tool for building the business reputation of the enterprise.” Visnyk-ekon.uzhnu, visnyk-ekon.uzhnu.edu.ua/article/download/130238/125883. Accessed 20 Oct. 2021
8. “Work with negative feedback: what to do and how to respond?” Torgsoft, torgsoft.ua/ua/articles/stati/rabotaem-s-negativnyimi-otzyivami-chto-delat-i-kak-otvechat/ Accessed 18 Oct. 2021
9. Repina, I. M, and V. L.Kovtun. “Corporate analysis of business reputation of the company.” Theoretical and applied issues of economics, no.27, 2012, pp. 237-242.
10. Fedoriv, T.V. “Value of the concepts of "image" and "reputation" in public administration.” Visnyk NADU, academy.gov.ua/ej/ej13/txts/ Fedoriv.pdf Accessed 17 Oct.2021
11. Shkromida, V.V., and N.Ya. Shkromida. “Features of the company”s reputation research. Intellect21, www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2019/2019_3/19.pdf. Accessed 20 Oct.2021
12. Castellano, S., and V. “Dutot Investigating the Influence of E-Word-of-Mouth on E-Reputation.” International Studies of Management & Organization, no. 47:1, pp. 42-60, DOI: 10.1080/00208825.2017.1241088
13. Fombrun, C. J., and M. Shanley. “What's in a name? Reputation-building and corporate strategy.” Academy of Management Journal, no.33, 1990, pp. 233-258.
14. Nielsen.com, nielseniq.com/global/en/about-us/ Accessed 20 Oct. 2021.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).