ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ЕЛЕКТРОРОЗПОДІЛЬЧИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЕНЕРГОРИНКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • І. М. Станьковська Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76019
  • Т. В. Станьковський Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76019,
  • Л.Р. Шабан Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76019

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.15.64-72

Ключові слова:

енергоринок, електророзподільчі підприємства, управління якістю послуг, модель, оцінка якості послуг

Анотація

В статті досліджуються проблеми пов’язані з формуванням моделі процесу управління якістю послуг електророзподільчих підприємств в умовах трансформації енергоринку України. Метою дослідження є визначення шляхів покращення якості послуг, що дадуть можливість електророзподільним підприємствам ефективно працювати в конкурентних умовах.
Для вирiшення поставлених завдань в роботi використано методи теоретичного узагальнення – для формування визначень понять та загальних пiдходiв та принципiв; аналiзу та синтезу; системного та комплексного аналізу; статистичні та графічні методи аналізу – для кількісного та якісного відображення існуючих тенденцій.
Для реалізації поставленої мети та забезпечення ефективного функціонування електророзподільних підприємств проаналізовано: трансформації на енергоринку України, що призводять до зміни в діяльності зазначених підприємств; динаміку обсягів виробленої та розподіленої електроенергії за видами економічної діяльності; стан якості надаваних послуг електророзподільними підприємствами та представлено її оцінювання через індекс SAIDI (індекс середньої тривалості перебоїв електропостачання споживачам); визначено складові, що впливають на якість послуг електророзподільних підприємств; визначено пріоритетні цілі стратегічної діяльності електророзподільних підприємств; сформовано модель процесу управління якістю послуг.
Проведенні дослідження мають наукову новизну та практичну цінність, що полягає в такому:
- дослідження трансформаційних процесів, що відбуваються на енергоринку акцентує увагу монополістів-надавачів послуг, на те, що для ефективної роботи електророзподільних підприємств необхідно враховувати новостворене конкурентне середовище та працювати в умовах конкуренції;
- сформована модель управління якістю послуг електророзподільних підприємств дає можливість виокремити основні процеси в управлінні якістю та забезпечити їх ефективну реалізацію;
- проведення оцінювання якості послуг з позиції зацікавлених сторін в реалізації послуги забезпечить об’єктивність процесу та дасть можливість подальших покращень якості з врахуванням потреб споживачів та надавачів послуг з обов’язковим дотриманням стандартів якості.

Біографія автора

І. М. Станьковська, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76019

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Feigenbaum, A. Quality Control, Economics, 1986. 2. Ishikava, K. Japanese methods of quality management, Economics, 1988. 3. Shapoval, M. Quality Management, Knowledge, 2006.
4. “Directive 2009/72 / EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 on common rules for the internal market in electricity repealing Directive 2003/54 / EC”. Eur-lex, eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=celex%3A32009L0072. Accessed 11 Oct.1019.
5. Official site of the State Statistics Service of Ukraine, www.ukrstat.gov.ua. Accessed 30 Oct.1019.
6. Petrykovets, K.Ya. “European Energy Cooperation: Requirements for Ukrainian Electricity.” Energoatom Spring School: Presentation of the Sixth Lecture, 2015. Slideshare, www.slideshare.net/ssusercfa346/3-46807779. Accessed 11 Oct.1019.
7. National Commission for State Regulation of Energy and Utilities (NERCEP) Official Website, www.nerc.gov.ua/ Accessed 11 Oct.1019.
8. Stankovska, I.M. “Modern trends in competitiveness and quality management on the basis of TQM.” Actual problems of regional economy development, no. 14, vol. 1, 2018, pp. 106 -111.
9. “Ukraine's Energy Strategy for 2035 “Security, Energy Efficiency, Competitiveness”. Regulation No 605-r.” Verkhovna Rada of Ukraine, zakon0.rada.gov.ua/laws/show/605-2017-%D1%80. Accessed 11 Oct. 2019.
10. Quality management systems. Basic Terms and Glossary (ISO 9000: 2007, IDT): DSTU ISO 9000: 2015, State Consumer Standard of Ukraine, 2016.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Як цитувати

Станьковська, . І. М., Станьковський , Т. В., & Шабан , Л. (2019). ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ЕЛЕКТРОРОЗПОДІЛЬЧИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЕНЕРГОРИНКУ УКРАЇНИ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 2(15), 64–72. https://doi.org/10.15330/apred.2.15.64-72

Номер

Розділ

Дослідження розвитку вітчизняного підприємництва