Мовна, мовленнєва та комунікативна компетенції студентів юридичних спеціальностей в умовах воєнного часу: виклики сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.15330/apiclu.65.4.37-4.42Ключові слова:
мовна компетенція, мовленнєва компетенція та комунікативна компетенція, професійна культура фахівця, воєнний часАнотація
У статті розглянуто мовну, мовленнєву та комунікативну компетенції як один зі складників професійної культури майбутнього фахівця. Сьогодні, в умовах воєнного стану, без знання норм сучасної української літературної мови, без оволодіння стратегіями і тактиками мовної поведінки, без вмінь, пов’язаних з мовленнєвою діяльністю, без спілкування відповідно до ситуації і стильової диференціації тощо неможливо говорити про наявність відповідних компетенцій студента як майбутнього висококваліфікованого фахівця, адже умови, в яких перебувають студенти, створюють певні виклики та перепони до набуття відповідних професійних навичок, а відтак – розвитку мовної, мовленнєвої та комунікативної компетенцій. Визначено найбільші виклики сьогодення в умовах воєнного стану та запропоновано шляхи їх подолання: створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу; забезпечення безперервності та рівного доступу до навчання, враховуючи ситуацію на кожній території окремо; відновлення пошкоджених закладів освіти; забезпечення дотримання прав студентів на освіту за українськими навчальними програмами та підручниками, а також прав викладачів на працю; інтернаціоналізація освіти і науки України, їх інтеграції в європейський освітні простір; сприяння і підтримка формування міжнародної коаліції для розвитку української освіти і науки.