ОСВІТА В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВІЙНИ: ВИКЛИКИ ТА РЕАЛІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • Анна ВОЙТОВИЧ

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.59.2.72-78

Ключові слова:

педагогічна освіта, підготовка учителів, цифрове середовище, дистанційна освіта, воєнний стан

Анотація

У статті висвітлено актуальність проблеми підготовки вчителів до роботи в період воєнного стану в Україні, окреслено теоретичні аспекти успішного її вирішення. Акцентовано на пріоритетності для менеджерів та всього педагогічного персоналу питань безпеки закладів освіти, їх доступності для продовження навчання у складних умовах. Обґрунтовано труднощі організації освітнього процесу у віддалених сільських територіях через активні бойові дії, евакуацію, відсутність електроенергії чи інтернету. Висвітлено окремі аспекти, що пов’язані зі зміною ролі вчителя в умовах війни, котрий виконує не лише дидактичну (освітню), а й психологічну функцію, надаючи психоемоційну підтримку учням, які постраждали від війни. З’ясовано деякі труднощі через мовні та культурні бар’єри в іносередовищі у процесі інтеґрації українських дітей за кордоном у нові освітні системи. Вказано на необхідності забезпечення умов для безперервності навчання майбутніх учителів у процесі професійної підготовки в закладі освіти, розроблення нових освітніх програм, адаптованих до кризових реалій життєдіяльності. Охарактеризовано популярні цифрові платформи та онлайн-ресурси, що активно впроваджуються для забезпечення безперервності навчання. Здійснено оцінку українських реалій і можливостей для визначення перспектив розвитку педагогічної освіти, зокрема через налагодження співпраці на державному, міжнародному та громадському рівнях для створення безперервного доступу до якісної освіти навіть в умовах війни.

Біографія автора

Анна ВОЙТОВИЧ

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-21

Номер

Розділ

Наукові статті