ІНФОМЕДІЙНИЙ УРОК ЧИ УРОК З ЕЛЕМЕНТАМИ МЕДІА: ПРО ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАОСВІТИ У ШКІЛЬНУ ПРАКТИКУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.57.2.2.48-54Ключові слова:
медіаосвіта, медіаграмотність, навчання, інфомедійний урок (медіаурок), урок з елементами медіа, мова і література у школіАнотація
У статті розглянуто питання впровадження медіаосвіти та роботи з різними джерелами інформації у шкільній практиці. Наголошується на формуванні медіаграмотності учнів для протистояння інформаційній агресії і запобігання медіатравматизації доцільно в системі шкільної освіти говорити про новий формат уроку та побудови завдань. Обґрунтовано поняття “інфомедійний урок” (медіаурок) та проаналізовано його відмінність від уроку з медіа. Конкретизовано ключі-підказки для побудови кожного з виду занять. Запропоновано приклади вправ з формування медіаграмотності учнів: сучасний здобувач освіти має не тільки прочитати і проаналізувати інформацію, перевірити її в інших джерелах, обґрунтувати висновок та застосувати для вивчення навчального предмета чи аналізу життєвої ситуації, а й зрозуміти роль та небезпеки ЗМІ (неповна інформація, неправдива, викривлена, маніпулятивна тощо).