МІСЦЕ І РОЛЬ ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВА В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ШКОЛІ (ПЕРСОНАЛІСТИЧНИЙ КОНТЕКСТ)

Автор(и)

  • Тарас ПАСКА аспірант кафедри педагогіки ім. Б. Ступарика ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"

Ключові слова:

Гуцульщина, гуцульщинознавство, Гуцульська освітянська рада, концепція гуцульської школи, гуцульська діаспора, етнопедагогіка, українознавство, народознавство, етнографія

Анотація

У статті висвітлено передумови формування в Західній Україні кінця ХХ – початку ХХІ ст. освітнього руху з відродження гуцульської школи. Проаналізовано внесок відомих науковців і педагогів-практиків у розвиток ідей гуцульщинознавства та їх упровадження в навчально-виховний процес сучасної української школи. Розкрито роль представників гуцульських наукових організацій діаспори у вивченні та збереженні історичного минулого, традицій і звичаїв Гуцульського краю. Висвітлено суть концепції гуцульської школи та гуцульщинознавства як навчального предмета. Наголошено на необхідності ґрунтовноговивчення життя і діяльності видатних вихідців із Гуцульщини – політиків, науковців, діячів освіти і культури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Номер

Розділ

Наукові статті