МОДЕЛЬ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ МЕТОДИКИ РОЗВИТКУ ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШИХ КЛАСАХ

Автор(и)

  • Світлана НЕСТЕРЕНКО здобувач кафедри освіти дорослих Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, викладач Івано-Франківського коледжу ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"

Ключові слова:

етнокультурна компетентність, міні-проекти, художній текст, громадянська лірика, національна самоідентифікація, етнокультурні маркери

Анотація

У статті представлена модель експериментальної методики формування етнокультурної компетентності, що подає взаємозв'язок змісту, методів і прийомів навчання, спрямованих на підвищення читацької культури учнів, рівня етнокультурних знань і вмінь (у контексті розвитку компетентногочитача). Доведено, що вона сприяє формуванню у старшокласників знань і вмінь у діалозі з різними суб'єктами комунікації (ліричним героєм, автором, іншими читачами), аналізу поетичних творів громадянської лірики, акцентуючи увагу на художніх знахідках митця, українських історико-культурних і архетипних образах, вдосконаленню естетичних смаків молоді, а також становленню світоглядної, націєтвірної позиції старшокласників.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Номер

Розділ

Наукові статті