САМООСВІТА ПЕДАГОГА В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ІНФОРМАЦІЙНО- КОМУНІКАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЯК ШЛЯХ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

Автор(и)

  • Наталія Басараб доктор філософії, асистент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.30.68-72

Ключові слова:

самоосвіта, неформальна освіта, інформальна освіта, інформатизація, цифровізація, інформаційно- комунікаційні технології, професійний розвиток.

Анотація

Сучасна українська школа потребує педагога, який вміє критично мислити, володіє сучасними методами і технологіями навчання, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання занять, вміє прогнозувати кінцевий результат, чітко усвідомлює свою соціальну відповідальність й водночас є суб'єктом особистісного і професійного зростання. Відтак у статті окреслено сутність поняття самоосвіти педагога й акцентовано увагу на значенні самоосвітньої діяльності вчителя в часи стрімкого освітнього реформування та інформаційно-комунікаційного розвитку. Відзначено, що основними формами організації самоосвітньої діяльності вчителя є неформальна освіта, інформальна освіта. Описано можливості використання інформаційних, інформаційно-комунікаційних технологій у самоосвіті вчителя через участь у семінарах, педагогічних читаннях, науково-практичних конференціях, у науково-експериментальній роботі, в Інтернет-заходах, де педагоги обмінюються досвідом, знайомляться з новинами педагогічної науки, розвивають культуру професійного мислення. Також зауважено, що важливим чинником підвищення кваліфікації педагога є усвідомлення ним необхідності роботи над вдосконаленням свого професійного рівня аж до професійної майстерності, оскільки під час роботи з дітьми виникає пряма необхідність доступності різноманітних літературних джерел, засобів масової інформації, інтернету, передового педагогічного досвіду задля ефективного розв’язання практичних завдань, здобуття позитивних результатів на їх основі. Таким чином, важливо, щоб педагог був постійно включений до активної самоосвітньої діяльності, неперервного розвитку творчого потенціалу, де його самоосвіта веде не просто до відновлення знань, а сприяє ознайомленню з новітніми педагогічними та психологічними дослідженнями, пошуку нових напрямків у методиці та організації навчально-виховного процесу, розгляду педагогічних проблем на високому науковому рівні. Ключові слова: самоосвіта, неформальна освіта, інформальна освіта, інформатизація, цифровізація,

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-20

Як цитувати

Басараб, Н. (2024). САМООСВІТА ПЕДАГОГА В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ІНФОРМАЦІЙНО- КОМУНІКАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЯК ШЛЯХ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ. Гірська школа Українських Карпат, (30), 68–72. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.30.68-72

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ