СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ІЗ СІМЕЙ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ

Автор(и)

  • Надія Сабат кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Наталія Сабат кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Денис Тимків студент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.171-176

Ключові слова:

національно-патріотичне виховання, старшокласники, соціально-педагогічний супровід, заклад загальної середньої освіти, соціальний педагог.

Анотація

Мета статті – вивчити сутність та проаналізувати зміст соціально-педагогічного супроводу старшокласників закладу загальної середньої освіти. Описано результати дослідження, проведеного на базі Стрийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім. Героя України Андрія Корчака. У ході проведення дослідження виявлено, що національно-патріотичне виховання є вагомим складником освітньо-виховного процесу закладу загальної середньої освіти (ЗЗСО). Установлено, що соціально-педагогічний супровід національно-патріотичного виховання старшокласників здійснюють фахівці соціально-психологічної служби школи. Їхні зусилля спрямовані на створення педагогічних, соціальних, психологічних умов для ефективного й результативного національно-патріотичного виховання школярів. Головні завдання працівників соціально-психологічної служби ЗЗСО прописано нормативно, утім, добір змісту, організаційних форм та методів роботи зі старшокласниками є варіативним. Він зумовлюється як результатами діагностичних досліджень, індивідуальною ситуацією розвитку старшокласників, так і об’єктивними соціально-педагогічними умовами. Вивчено й описано зміст соціально-педагогічного супроводу національно- патріотичного виховання старшокласників, який реалізується на кількох рівнях: на рівні ЗЗСО; на рівні колективу однолітків: створення соціально-педагогічного середовища, яке було б максимально сприятливим для національно- патріотичного виховання старшокласників; на індивідуальному рівні. Увиразнено методи, засоби й форми національно- патріотичного виховання старшокласників. Доведено, що робота соціального педагога стає більш ефективною завдяки співпраці з психологом, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу національно-патріотичного виховання учнівської молоді за сучасних умов.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Сабат, Н., Сабат, Н., & Тимків, Д. (2022). СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ІЗ СІМЕЙ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ. Гірська школа Українських Карпат, (27), 171–176. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.171-176

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ