ОРГАНІЗАЦІЯ КОМПЛЕКСНОГО ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ: ПРАКТИКО-ЗОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.156-160Ключові слова:
інклюзивно-ресурсний центр, розвиток, компенсація, консультація, результат, діагностика, порушення, особливі потреби.Анотація
У статті схарактеризовано нормативно-правові основи організації та проведення комплексного
оцінювання розвитку дітей різного віку. Проаналізовано мету, зміст, основні завдання, напрями комплексного
оцінювання розвитку дітей різного віку. Схарактеризовано функції фахівців інклюзивно-ресурсного центру; розкрито
специфіку проведення комплексного оцінювання розвитку дітей відповідно до їх виду порушення, індивідуальних
особливостей. Визначено специфіку практичної діяльності команди фахівців, виокремлено особливості роботи вчителя-
логопеда, учителя-дефектолога, учителя лікувальної фізкультури (реабілітолога), практичного психолога. Установлено
та схарактеризовано основні принципи, на яких базується професійна діяльність фахівців у процесі комплексного
оцінювання розвитку дітей. Розмежовано етапи комплексного оцінювання та напрями індивідуалізованої роботи з
дитиною з порушеннями розвитку. Зауважено, що практична діяльність фахівців центру після завершення комплексного
оцінювання має своє логічне продовження, що виражається в консультуванні педагогів закладів дошкільної, загальної
середньої, професійно-технічної освіти з питань організації інклюзивного навчання. Наголошено на змісті методичної
допомоги фахівців педагогічним працівникам, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми
потребами. Розкрито та проаналізовано форми практичної роботи фахівців у забезпеченні психолого-педагогічних та
корекційно-розвиткових послуг дітям з порушенням розвитку, організації консультацій батьків щодо вибору мережі
закладів освіти. Наголошено на чинниках, що впливають на якість проведення комплексної оцінки розвитку дітей..
Проаналізовано види, форми та прийоми роботи кожного з фахівців, напрями здійснення комплексного оцінювання,
завдання та прогнозовані результати.