ОРГАНІЗАЦІЯ КОМПЛЕКСНОГО ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ: ПРАКТИКО-ЗОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Наталія Матвеєва кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.156-160

Ключові слова:

інклюзивно-ресурсний центр, розвиток, компенсація, консультація, результат, діагностика, порушення, особливі потреби.

Анотація

У статті схарактеризовано нормативно-правові основи організації та проведення комплексного
оцінювання розвитку дітей різного віку. Проаналізовано мету, зміст, основні завдання, напрями комплексного
оцінювання розвитку дітей різного віку. Схарактеризовано функції фахівців інклюзивно-ресурсного центру; розкрито
специфіку проведення комплексного оцінювання розвитку дітей відповідно до їх виду порушення, індивідуальних
особливостей. Визначено специфіку практичної діяльності команди фахівців, виокремлено особливості роботи вчителя-
логопеда, учителя-дефектолога, учителя лікувальної фізкультури (реабілітолога), практичного психолога. Установлено
та схарактеризовано основні принципи, на яких базується професійна діяльність фахівців у процесі комплексного
оцінювання розвитку дітей. Розмежовано етапи комплексного оцінювання та напрями індивідуалізованої роботи з
дитиною з порушеннями розвитку. Зауважено, що практична діяльність фахівців центру після завершення комплексного
оцінювання має своє логічне продовження, що виражається в консультуванні педагогів закладів дошкільної, загальної
середньої, професійно-технічної освіти з питань організації інклюзивного навчання. Наголошено на змісті методичної
допомоги фахівців педагогічним працівникам, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми
потребами. Розкрито та проаналізовано форми практичної роботи фахівців у забезпеченні психолого-педагогічних та
корекційно-розвиткових послуг дітям з порушенням розвитку, організації консультацій батьків щодо вибору мережі
закладів освіти. Наголошено на чинниках, що впливають на якість проведення комплексної оцінки розвитку дітей..
Проаналізовано види, форми та прийоми роботи кожного з фахівців, напрями здійснення комплексного оцінювання,
завдання та прогнозовані результати.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Матвеєва, Н. (2022). ОРГАНІЗАЦІЯ КОМПЛЕКСНОГО ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ: ПРАКТИКО-ЗОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД. Гірська школа Українських Карпат, (27), 156–160. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.156-160

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають