СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ТА НАПРЯМИ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.151-155Ключові слова:
Нова українська школа, емоційний інтелект, молодші школярі, сучасні підходи до навчання та їх емоційно-ціннісне спрямування.Анотація
Переорієнтація сучасної української школи із знаннєвої на компетентнісну має на меті формування в учнів життєвого досвіду, необхідних знань, умінь та цінностей, важливих для успішної реалізації в швидкозмінюваному суспільстві. Концепція Нової української школи (НУШ) проголошує особистісно зорієнтоване навчання, тобто орієнтоване не на звичайне засвоєння знань, а на формування особистості самої дитини, її характеру, ставлення до світу. Мета модернізації системи освіти – переведення вектора пізнання із зовнішнього світу дитини, створеного природою та людиною, на засвоєння процесів взаємодії з цим світом, розуміння смислів власної діяльності. Відтак особливої актуальності набуває змістове наповнення освітнього процесу в початковій школі задля реалізації завдань НУШ, зокрема в аспекті розвитку такої особистісної якості учнів, як емоційний інтелект. У статті розкрито передумови становлення сучасних підходів до організації освітнього процесу, структурні компоненти змісту роботи з розвитку особистісного світогляду учнів початкової школи, особливості нових підходів до реалізації змісту початкової освіти та їх особистісно-ціннісне спрямування та емоційні складові освіти. Висвітлено результати аналізу програмового забезпечення розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, поданого в чинних типових освітніх програмах та Державному стандарті загальної початкової освіти України. Розвиток емоційного інтелекту молодших школярів є наскрізною змістовою лінією, тобто обов’язковим освітнім результатом, що формується засобами всіх освітніх галузей і слугує показником якісних змін у системі початкової освіти.