УПРОВАДЖЕННЯ КОМІКСІВ ПРО РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКУ ВІЙНУ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.142-146Ключові слова:
комікси, освітній простір, війна, кіборги, повномасштабне вторгнення, ековідповідальність, медіаграмотність.Анотація
Стаття присвячена дослідженню українських коміксів, присвячених російсько-українській війні та впровадженню їх в освітній процес. Створення нового актуального кола читання є важливою проблемою сьогодення, особливо після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Комікси вже давно стали частиною українського читацького простору, створення їх пропонується вчителями учням під час роботи на різноманітних уроках, і вони стають чимдалі популярнішими. У дослідженні розглянуто історію розвитку українських коміксів від перших до найновіших, проаналізовано тематичні зрізи. Основна увага звернена на комікси «Кіборги», соціальні комікси від Inker, освітні проєкти «enWar Mental», «Ми скоро повернемося…». Проаналізовано їхнє змістове поле, структуру, графічне оформлення. В основі кожного з них – реальні події. Серія коміксів «Кіборгах» описує епізоди боротьби за Донецький аеропорт у 2014-2015 роках, під час якої наших захисників почали називати кіборгами за їхню надзвичайну мужність, відвагу та силу. Усі події, як і персонажі, реальні. Історії ґрунтуються на розповідях безпосередніх учасників тих подій. Серії коміксів Inker також засновані на реальних подіях після 24 лютого 2022 року. Головними героями стають українці, що чинять опір та спротив окупанту, вражають своїм героїзмом та здатністю не загубити себе у війні. «enWar Mental» (про екологічні наслідки війни) та «Ми скоро повернемося» (про вимушених переселенців) є не коміксами у класичному розумінні, а швидше освітніми проєктами, адже важливу роль у їхніх історіях відіграє дидактична складова: у першому акцент на формуванні ековідповідальної особистості, у другому на інформаційній гігієні та правилах поведінки в інформаційному просторі під час війни. Робляться висновки про важливість та необхідність впровадження цих коміксів в український освітній процес. Ключові слова: комікси, освітній простір, війна,