МЕДІАОСВІТА ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Ірина Розман доктор педагогічних наук, професор, Мукачівський державний університет (м. Мукачево, Україна)
  • Леся Кравченко доктор філологічних наук, професор, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка (м. Дрогобич, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.122-125

Ключові слова:

зарубіжна література, старша школа, медіаосвіта, медіаграмоність, практичні навички, критичне мислення

Анотація

У статті розглядається процес упровадження медіаосвіти для розвитку критичного мислення учнів на уроках зарубіжної літератури в старшій школі. Зазначається, що медіаосвіта допомагає учням розвивати навички критичного мислення щодо інформації, яку вони здобувають у медіа, сприяє аналізувати, оцінювати та сприймати різноманітні медійні формати, що робить їх менш вразливими до маніпуляції та недостовірної інформації. У статті зауважено, що медіаосвіта – це складник сучасної освіти, яка спрямована на розвиток медійної грамотності учнів та охоплює різні аспекти роботи з медіа. Наголошено, що доцільне використання медіаосвіти, уміння аналізувати, розуміти, критично сприймати та використовувати різноманітні медійні формати сприятиме розвитку критичного мислення учнів. Доведено, що використання на уроках зарубіжної літератури інформаційних засобів навчання сприятиме використанню мультимедійних ресурсів для поліпшення розуміння текстів, створення контенту для літературного аналізу та активнішому вивченню матеріалу. Запропоновано інтернет-джерела, які допоможуть результативно планувати уроки та позакласні заходи в закладах освіти. Наголошено, що на уроках зарубіжної літератури в старшій школі доцільно використовувати різноманітні медійні джерела: фільми, відео, вебсайти, що стосуються творів, які вивчаються та пропонуються для додаткового читання. Медіаграмотність полягає в умінні критично оцінювати ці джерела та їхню відповідність оригінальному тексту. Проведено порівняння теоретичних концепцій медіаосвіти вчених-дослідників, які доводять необхідність досліджувати не тільки теоретичні можливості медіаресурсів, а й наголошують на практичному значенні медіаграмотності, водночас варто не забувати про проблеми медійного насилля, наслідки його впливу на неповнолітню аудиторію. З’ясовано, що в процесі медіаосвіти цілеспрямовано формується та розвивається інформаційна компетентність учня. Це передбачає вміння працювати з різною інформацією, створювати та інтерпретувати медіатекст, володіти навичками.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-11

Як цитувати

Розман, І., & Кравченко, Л. (2023). МЕДІАОСВІТА ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ. Гірська школа Українських Карпат, (29), 122–125. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.122-125

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ