СУЧАСНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Марія Копчук-Кашецька кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Оксана Цюняк доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Світлана Довбенко кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.90-95

Ключові слова:

асистент учителя, інклюзивна освіта, дитина з особливими освітніми потребами, освітнє середовище

Анотація

У статті досліджено роль та значення діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі для дітей з особливими освітніми потребами. Зосереджено увагу на сучасних тенденціях та викликах, з якими стикаються асистенти вчителя в роботі з цією категорією учнів щодо створення інклюзивного освітнього середовища. Зазначено ключові аспекти ролі асистента вчителя, з-поміж яких: індивідуалізація навчання, сприяння соціальній інтеграції та психосоціальній підтримці. Особлива увага приділяється використанню технологій та інновацій у наданні ефективної підтримки дітям із різними освітніми потребами, а також розглядаються питання доступності технологій навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних обмежень чи потреб. Автори наголошують на взаємодії асистента вчителя з іншими учасниками навчального процесу, такими як батьки, вчителі та інші спеціалісти, і важливість командної роботи та обміну досвідом для досягнення оптимальних результатів у вихованні та навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено виклики та перспективи розвитку інклюзивної освіти в сучасному освітньому середовищі, визначено напрями поліпшення підготовки асистента вчителя, зазначено компетентності, якими повинен володіти асистент вчителя інклюзивного освітнього середовища для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Результати дослідження слугують важливим джерелом інформації для педагогів, дослідників та практиків, що працюють у сфері інклюзивної освіти. Зроблено висновки і пропонується перспективи подальших досліджень щодо розвитку методів, спрямованих на оптимізацію ролі асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі. Автори підкреслюють, що дієве забезпечення навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами залишається актуальним та важливим завданням сучасної педагогічної науки і практики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-11

Як цитувати

Копчук-Кашецька, М., Цюняк, О., & Довбенко, С. (2023). СУЧАСНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Гірська школа Українських Карпат, (29), 90–95. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.90-95

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають