ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ДОБРОЧИННОСТІ ТА ВОЛОНТЕРСТВА ЗА УМОВ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.75-79Ключові слова:
благодійні фонди, заклад вищої освіти, волонтерська діяльність, умови війни, майбутні педагоги, професійна підготовка, доброчинність, студенти, викладачі, благодійні акції, Університет обдарованої дитини, християнська моральАнотація
Українська система освіти сьогодні стоїть перед надзвичайно складними викликами, з-поміж яких війна, яка фактично триває з 2014 р. Незважаючи на повномасштабне вторгнення росії 24 лютого 2022 р., українська система освіти продовжує активно розвиватися. Мета статті – проаналізувати окремі аспекти підготовки майбутніх педагогів до доброчинності та волонтерства за умов війни. Наголошено, що за умов сучасних викликів актуалізується проблема професійної підготовки майбутніх фахівців, формування майбутніх педагогів як національно-свідомих патріотів і громадян України. Щоб сформувати таких українців, необхідно опиратися на християнську мораль, оскільки християнство – виховний чинник, що виховує її духовно багатою, сильною. Благодійність, доброчинність – це ті засади, на яких ґрунтується християнство, і ті якості, які споконвіку були притаманні українству, і ті цінності, які повинні бути особливо виражені у фахівця. Їх формують через участь студентства в різного роду доброчинних акціях, різноманітних формах благодійництва, у процесі волонтерської діяльності. За результатами активної волонтерської діяльності студентів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника зроблено висновок про формування в них доброчинності в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти за умов війни. Особливого значення набуває така доброчинна діяльність студентів та викладачів з огляду на підтримку та допомогу ЗСУ, роботу з дітьми тимчасово переміщених осіб, волонтерську діяльність в Університеті обдарованої дитини, організацію майстер-класів, занять, спрямованих на всебічний розвиток особистості. Постійною є матеріальна підтримка професорсько-викладацьким складом та студентством різного роду доброчинних акцій, різноманітних форм благодійництва, дієва участь у волонтерських організаціях тощо. Усе це засвідчує про масовий благодійницький рух в Україні, в авангарді цього процесу – діяльність викладачів та студентів як волонтерів і благодійників.