ПАРТНЕРСТВО В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.36-40Ключові слова:
управління, заклад вищої освіти, управління закладом вищої освіти, партнерство, керівник закладу вищої освітиАнотація
У статі порушено проблему управління закладом вищої освіти на партнерських засадах, що дає змогу організувати спільну роботу між закладами освіти, підприємствами, науковими й громадськими установами, організаціями та об’єднаннями, адміністрацією та працівниками, викладачами та здобувачами освіти, стейколдерами та базами практики. Для досягнення мети використано методи дослідження: аналіз; систематизація та узагальнення; порівняльно-зіставний аналіз; прогнозування зв’язків внутрішнього та зовнішнього партнерства в процесі управління закладом вищої освіти. На основі аналізу науково-педагогічних джерел вивчено тематику дослідження щодо партнерства в закладах вищої освіти та партнерства в управлінні, уточнено поняття «партнерство» у закладах вищої освіти. Авторами умовно виокремлено внутрішнє та зовнішнє партнерство в закладах вищої освіти. З’ясовано, що внутрішнє партнерство в управління закладом вищої освіти реалізується через взаємодію між керівництвом та підлеглими. Зовнішнє партнерство має ширший простір зв’язків: із стейкхолдерами та центрами практики, іншими установами; із адміністрацією міста/області, у якому розташований заклад вищої освіти, регіональними (територіальними) органами управління освітою; із відомими теоретиками та практиками у сфері менеджменту, освіти, науки тощо; з іншими закладами вищої освіти; з міжнародними організаціями, установами закордоння, забезпечуючи міжнародне співробітництво закладу вищої освіти. Схарактеризовано партнерство в управлінні закладом вищої освіти та з’ясовано вплив і вмотивованість такого зв’язку на розвиток освіти й науки в країні, закладу вищої освіти загалом, індивідуального професійного зростання педагогічних та науково-педагогічних працівників, якісного здобуття освіти здобувачами вищої освіти. Перспективою дослідження визначено докладне вивчення вивченні напрямів реалізації зовнішнього партнерства управління закладом вищої освіти на державному рівні.