ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНІК ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.41-46Ключові слова:
зворотний зв’язок, освітній процес, освітня взаємодія, фітбек, змішане навчання, оцінювання, здобувачі вищої освітиАнотація
Авторами сформульовано сутність зворотного зв’язку, описано організаційно-дидактичні умови його ефективного забезпечення в освітньому процесі закладу вищої освіти. Дослідниками запропоновано розглядати зворотний зв'язок у двох аспектах: як варіант налагодження успішної комунікації і взаємодії між викладачем і здобувачем освіти, і як варіант ефективного фітбеку для оцінювання навчальних досягнень і контролю знань здобувачів освіти. У статті наголошується на визнанні важливості правильного застосування технік зворотного зв’язку в освітньому процесі, оскільки він може мати як позитивний, так і негативний вплив на організацію освітнього процесу та успішність здобувачів вищої освіти. Поняття зворотного зв'язку розглядається багатьма науками в межах різних наукових підходів та напрямів, оскільки здебільшого має різне трактування та значення, адже виступає одним з основних елементів функціонування освітньої системи. Формат змішаного навчання, на відміну від інших сучасних форм організації освітнього процесу, передбачає використання режиму віддаленого доступу, що зазвичай унеможливлює безпосереднє спілкування та взаємодію між викладачем і здобувачем освіти. Наголошується, шо зворотній зв'язок потрібно розглядати в контексті того освітнього компонента, де він застосовується. Дослідники вказують, що зворотний зв'язок є засобом здобуття важливої інформації, результатів навчальної діяльності, необхідної для ефективного керування освітнім процесом у змішаному форматі навчання. Зазначається, що метою та провідними завданнями дослідження є розкриття інноваційних підходів та організаційно-дидактичних умов застосування технік зворотного зв’язку в освітньому процесі закладу вищої освіти. Інноваційні ідеї технік зворотного зв’язку успішно реалізуються в сучасному освітньому просторі України. Наголошується, що ефективність впровадження в заклади вищої освіти технік зворотного зв’язку залежить від контексту, цілей, завдань та змістового контексту навчання і виховання юної особистості.