РОЗВИТОК ЗМІСТУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ B ЗАХІДНИХ ОБЛАСТЯХ УКРАЇНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.73-76Ключові слова:
професійний розвиток, неперервна освіта, післядипломна освіта, зміст освіти, розвиток освіти, підвищення кваліфікації, західні області УкраїниАнотація
Стаття присвячена проблемі змісту післядипломної педагогічної освіти в західних областях України другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Педагогічна робота є покликанням, проте результативність цієї професійної діяльності не може обійтися без неперервної освіти та особистісної спрямованості вчителя на саморозвиток і самовдосконалення. Післядипломна педагогічна освіта – це частина неперервної освіти, якій притаманна певна специфіка, спрямована насамперед на задоволення потреб педагогів в необхідних знаннях і вміннях. У Національній доктрині розвитку освіти зазначено, що саме вища та післядипломна освіта мають забезпечити суспільні та індивідуальні потреби педагогічних працівників відповідно до світових тенденцій розвитку неперервної освіти. Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя нашого суспільства, постійне оновлення змісту освітнього процесу, поява нових педагогічних ідей, підходів, технологій, методик, зростання науково-методичної інформації, поява нових технологій і форм навчання актуалізує потребу українських педагогів у післядипломній освіті задля подолання розриву між модернізацією освіти та досвідом попередніх поколінь. У статті здійснено історико-педагогічний аналіз розвитку змісту післядипломної освіти в західних областях України другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Pозкрито наукові інтерпретації еволюції основ змісту післядипломної освіти в дослідженнях означеного періоду. В історіографічному контексті висвітлено особливості організації діяльності інститутів післядипломної освіти відповідно до чинного законодавства. Простежено перехід від фрагментарного педагогічного вдосконалення до системного професійного розвитку вчителів, про що свідчить аналіз методів, форм, прийомів організації кваліфікаційного вдосконалення вчителів, з огляду на розвиток змісту педагогічної освіти на території Західної України другої половини ХХ – початку ХХІ століття.